Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Dinges
Opdrachtgever:
Hi
Bureau:
Red Urban, FHV BBDO
Datum eerste publicatie:
30/05/2008
url:
http://www.inzendingen.com/spinawards/2009/hidinges/main.html
Categorie:
Innovation
Online Campagne

Credits

Concept:
Jilt Meeder, Floris Kreulen,Stef Jongenelen,Yona Hummels
Art Direction / Design:
Jilt Meeder, Stijn Kooij
Copy / Redactie:
Floris Kreulen
Technische realisatie:
Kees van Dorp, Hendrik-Jan Megens, Tim Roosen
Account:
Sanne ver der Bie, Marc Elbers
Verantwoordelijk bij klant:
Ana Henriques


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
De Hi-campagne ‘Word geen Dinges’ waarschuwde jongeren contact te houden met hun vrienden, omdat ze anders het risico lopen in de vergetelheid te raken en een ‘Dinges’ te worden. Speciaal voor Hyves maakten we een viral waarmee leden hun eigen ‘Dinges Factor’ konden achterhalen bij hun – vaak honderden - Hyves vrienden: Stuur ze een verpixelde foto van jezelf met enkele aanwijzingen. Via ‘ja/nee’ vragen kunnen vrienden aanwijzingen achterhalen. Hoe meer aanwijzingen ze nodig hebben om je naam te raden, des te groter jouw ‘Dinges Factor’. Resultaten op 7 miljoen leden: 4.5miljoen keer doorgestuurd, 1,2 miljoen keer gespeeld.
Voor/over product of dienst
Welkom bij de Hi Society. Bij Hi krijg je altijd meer sms voordeel.
Doelgroep(en)
De communicatiedoelgroep bestaat uit jongeren in de leeftijd van 20 tot 24 jaar. Er is geen onderscheid gemaakt in wel of geen klanten van Hi.  Voor deze groep jong volwassenen is hun mobieltje in het algemeen en sms in het bijzonder inmiddels onmisbaar geworden om volslagen verbonden te blijven met vrienden en kennissen.


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De Hi-campagne ‘Word geen Dinges’ waarschuwde jongeren contact te houden met hun vrienden, omdat ze anders het risico lopen in de vergetelheid te raken en een ‘Dinges’ te worden. Speciaal voor Hyves maakten we een viral waarmee leden hun eigen ‘Dinges Factor’ konden achterhalen bij hun – vaak honderden - Hyves vrienden: Stuur ze een verpixelde foto van jezelf met enkele aanwijzingen. Via ‘ja/nee’ vragen kunnen vrienden aanwijzingen achterhalen. Hoe meer aanwijzingen ze nodig hebben om je naam te raden, des te groter jouw ‘Dinges Factor’. Resultaten op 7 miljoen leden: 4.5miljoen keer doorgestuurd, 1,2 miljoen keer gespeeld.
Voor/over product of dienst
Welkom bij de Hi Society. Bij Hi krijg je altijd meer sms voordeel.
Doelgroep(en)
De communicatiedoelgroep bestaat uit jongeren in de leeftijd van 20 tot 24 jaar. Er is geen onderscheid gemaakt in wel of geen klanten van Hi.  Voor deze groep jong volwassenen is hun mobieltje in het algemeen en sms in het bijzonder inmiddels onmisbaar geworden om volslagen verbonden te blijven met vrienden en kennissen.