Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
9292 The Game
Opdrachtgever:
Reisinformatiegroep BV / 9292
Bureau:
Sense Studios
Datum eerste publicatie:
16/02/2008
url:
http://www.9292TheGame.nl
Categorie:
Game
Design

Credits

Concept:
Mark de Bruin, Daan Nolen, Hidde Kross
Art Direction / Design:
Niels Kijf en Fabian Valkenberg
Technische realisatie:
Richard van Aalst en Daan Nolen
Account:
Hidde Kross (Sense Studios)
Verantwoordelijk bij klant:
Mark de Bruin (9292ov)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Een casual game als activeringscampagne.

Op pad gaan is leuk, en dat begint al thuis. Met die boodschap ontwikkelde Reisadviessite 9292 in samenwerking met Sense Studios een zeer succesvol online spel.
9292 The Game is een online race tegen de klok. Bezoekers gaan virtueel op jacht naar prijzen op het strand in Scheveningen, in de ArenA en in de Betuwe. Terwijl de klokt tikt moeten ze steeds snel en slim keuzes maken. Wat is beter: trein, bus, de auto of toch maar gewoon lopen? Onderweg komt de reiziger van alles tegen. Natuurlijk is er af en toe een wisselstoring, maar ook nieuwe liefdes en zelfs een verdwaalde pakjesboot. Door het spel heen duikt subtiel de naam 9292 op. Het spel is bedoeld voor iedereen, dus zeker niet alleen voor fanatieke gamers.
Voor/over product of dienst
De game is een promotiemiddel voor 9292ov.nl, de bekende reisadviessite van met alle dienstregelingen van OV-bedrijven in Nederland zoals NS, Conexxion, Arriva en tientallen andere vervoersbedrijven. In 2007 lanceerde deze reisplanner als 1 van de eersten ter wereld een OV-planner met geïntegreerde autoreisplanner. Een nieuwe doelgroep voor 9292, en een unieke mogelijkheid om verschillende vervoermethodes te vergelijken qua reistijd.
Doelgroep(en)
De vaste bezoekers krijgen via het spel een nieuwe kijk op 9292ov.nl.
Zij sturen het door naar automobilisten die de site nog niet kennen, maar er tegenwoordig ook hun reis mee kunnen plannen. Leeftijd: 15-45 jaar.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Een casual game als activeringscampagne.

Op pad gaan is leuk, en dat begint al thuis. Met die boodschap ontwikkelde Reisadviessite 9292 in samenwerking met Sense Studios een zeer succesvol online spel.
9292 The Game is een online race tegen de klok. Bezoekers gaan virtueel op jacht naar prijzen op het strand in Scheveningen, in de ArenA en in de Betuwe. Terwijl de klokt tikt moeten ze steeds snel en slim keuzes maken. Wat is beter: trein, bus, de auto of toch maar gewoon lopen? Onderweg komt de reiziger van alles tegen. Natuurlijk is er af en toe een wisselstoring, maar ook nieuwe liefdes en zelfs een verdwaalde pakjesboot. Door het spel heen duikt subtiel de naam 9292 op. Het spel is bedoeld voor iedereen, dus zeker niet alleen voor fanatieke gamers.
Voor/over product of dienst
De game is een promotiemiddel voor 9292ov.nl, de bekende reisadviessite van met alle dienstregelingen van OV-bedrijven in Nederland zoals NS, Conexxion, Arriva en tientallen andere vervoersbedrijven. In 2007 lanceerde deze reisplanner als 1 van de eersten ter wereld een OV-planner met geïntegreerde autoreisplanner. Een nieuwe doelgroep voor 9292, en een unieke mogelijkheid om verschillende vervoermethodes te vergelijken qua reistijd.
Doelgroep(en)
De vaste bezoekers krijgen via het spel een nieuwe kijk op 9292ov.nl.
Zij sturen het door naar automobilisten die de site nog niet kennen, maar er tegenwoordig ook hun reis mee kunnen plannen. Leeftijd: 15-45 jaar.