Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
POP THE QUESTION
Opdrachtgever:
TomTom International BV
Bureau:
Black Magic Marker
Datum eerste publicatie:
17/12/2008
url:
http://www.tomtompopthequestion.com
Categorie:
Online Campagne
Content

Credits

Concept:
Femke Schavemaker, Thomas Renouvin
Art Direction / Design:
Thomas Renouvin, Ruben van Nimwegen, Rene Klinkhamer, Flash Animatie: Bo van Veen
Copy / Redactie:
Alexander Zwart
Technische realisatie:
Willemhein Triemstra (Dreamlines)
Account:
Michiel de Vos
Verantwoordelijk bij klant:
Sjoukje Pels Rijcken, Harmen Treep, Wanda Beumkes


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
December is de piekmaand voor de aanschaf van consumentenelectronica en daarom de aangewezen periode voor TomTom om op te duiken. TomTom besloot dit jaar eens een andere, meer humoristische kant van zichzelf te laten zien, met een kerst campagne waarmee je iemand anders kunt proberen over te halen niets minder dan een nieuwe TomTom voor je te kopen. 
IDEE:
Het ligt misschien gevoelig, maar TomTom’s POP THE QUESTION helpt je de grote vraag te stellen... TomTom’s kerst campagne stelt je in staat je partner een ‘aanzoek’ te doen door middel van een over-romantische persoonlijke film, die vol melancholie terugblikt op de bijzondere momenten die je samen hebt beleefd en de zware tijden die jullie relatie overleefd heeft (zoals verdwaald raken op vakantie). Uiteindelijk onthult de film ‘de vraag die jullie beider leven een nieuwe wending’ zal geven:
Liefje, wil je... een TomTom voor me kopen voor Kerst?
Voor/over product of dienst
In de campagne tonen we de nieuwste serie (GO 940) van TomTom's navigatiesystemen. Dit maakt de campagne ook aantrekkelijk voor de al bestaande klanten van TomTom, zij kunnen dan immers de nieuwste uitvoering vragen.
Doelgroep(en)
       TomTom prospects: focus op mannen (20-35) en vrouwen (25-35)
·       Bestaande TomTom gebruikers (als firestarter van de campagne, maar onder wie ook 22% een aankoop  intentie heeft voor een nieuw device): mannen (focus 35) young-at-heart, druk, in controle


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
December is de piekmaand voor de aanschaf van consumentenelectronica en daarom de aangewezen periode voor TomTom om op te duiken. TomTom besloot dit jaar eens een andere, meer humoristische kant van zichzelf te laten zien, met een kerst campagne waarmee je iemand anders kunt proberen over te halen niets minder dan een nieuwe TomTom voor je te kopen. 
IDEE:
Het ligt misschien gevoelig, maar TomTom’s POP THE QUESTION helpt je de grote vraag te stellen... TomTom’s kerst campagne stelt je in staat je partner een ‘aanzoek’ te doen door middel van een over-romantische persoonlijke film, die vol melancholie terugblikt op de bijzondere momenten die je samen hebt beleefd en de zware tijden die jullie relatie overleefd heeft (zoals verdwaald raken op vakantie). Uiteindelijk onthult de film ‘de vraag die jullie beider leven een nieuwe wending’ zal geven:
Liefje, wil je... een TomTom voor me kopen voor Kerst?
Voor/over product of dienst
In de campagne tonen we de nieuwste serie (GO 940) van TomTom's navigatiesystemen. Dit maakt de campagne ook aantrekkelijk voor de al bestaande klanten van TomTom, zij kunnen dan immers de nieuwste uitvoering vragen.
Doelgroep(en)
       TomTom prospects: focus op mannen (20-35) en vrouwen (25-35)
·       Bestaande TomTom gebruikers (als firestarter van de campagne, maar onder wie ook 22% een aankoop  intentie heeft voor een nieuw device): mannen (focus 35) young-at-heart, druk, in controle