Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
VMAX 2009
Opdrachtgever:
Yamaha Motor Europe
Bureau:
MediaCatalyst
Datum eerste publicatie:
01/07/2008
url:
http://www.new-vmax.com/landing.jsp?lang=NL_NL
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Craig Stuart, Sedric Sylvester, Bas Bijpost, Niels Wolf
Art Direction / Design:
Craig Stuart, Sedric Sylvester
Copy / Redactie:
Carl Rogers
Interaction Design:
Bas Bijpost
Technische realisatie:
Niels Wolf. Dominic Grafen, Elibert van Doornen
Account:
Edwin Duys, Mike Berry
Verantwoordelijk bij klant:
Michaela Neilson


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Ontwikkel een platform waar de bezoeker een zelfde ervaring ondergaat als op het rijden van de VMAX zelf. Krachtig, supersnel en de bezoeker achterlatend met een gigantische adrenaline kick en de ultieme wens om de bezitter te worden van deze exclusieve motorfiets.
Voor/over product of dienst
In 1985 zag de eerste versie van Yamaha’s VMAX hero bike het licht. De monsterlijk krachtige motor verkreeg direct cult status als ‘Quarter Mile King’.

De VMAX is gepositioneerd als de meest krachtige en monsterlijke motorfiets die Yamaha kan leveren. De motorfiets is vooruitstrevend qua technologie, heeft een uniek en macho uiterlijk en is gemaakt volgens de hoogste kwaliteitnormen.

Na een klein aantal updates, zou in 2009 de langverwachte opvolger verschijnen. De VMAX 2009 stond op scherp om z’n voorganger in alle opzichten te overtreffen. Verwacht werd dat de lancering een impact zou hebben op de hele markt van motorfietsen.
Doelgroep(en)
De doelgroep was in de eerste plaats de bestaande zeer loyale VMAX fangroep (200.000) met een actieve VMAX lifestyle en een passie voor motorfietsen en engineering; en in de tweede plaats de high profile motor rijder, extravert, imagematig, met hoge sociale status.