Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Rabo Mobiel SMS Gadget
Opdrachtgever:
Rabobank Nederland
Bureau:
Euro RSCG 4D
Datum eerste publicatie:
01/01/1970
url:
http://hyves.rabo.staging.eurorscg.net
Categorie:
Innovation
Online Campagne

Credits

Concept:
Martijn Sengers
Art Direction / Design:
Marco Antonio Morales, Vincent Sapthu
Copy / Redactie:
Niels Arnbak, Huibert Jan van der Fange
Technische realisatie:
Olivier de Jonge, Bas Simons
Account:
Martijn Harkema, Robert Slot
Verantwoordelijk bij klant:
Miranda Zonneveld, Annette Verdouw


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Jongeren krabbelen elkaar veelvuldig op Hyves. Het is een goedkoop alternatief voor sms, alleen is het niet altijd even handig want je moet wel net allebei online zijn om direct te communiceren.
Vanuit het oogpunt dat Rabo Mobiel relevant moet worden voor jongeren hebben we een tijdelijke oplossing bedacht voor dit ‘enorme probleem’.
Om de fantastisch scherpe propositie van sms-en voor 5 cent te vieren geeft Rabo Mobiel 1 miljoen gratis sms-jes weg aan Hyvers!
Via allerlei advertenties binnen Hyves wordt de aandacht van jongeren gevestigd op de Rabo Mobiel SMS gadget. Deze applicatie voegen ze toe aan hun profielpagina en vervolgens kunnen ze gratis sms-jes versturen aan hun vrienden.
In alle campagne-uitingen (Hyves advertenties, de gadget en de sms-jes) hebben we de propositie gecommuniceerd.
Voor/over product of dienst
Met het nieuwe Rabo Mobiel Prepaid SMS pakket sms je voor 5 cent. Dit is de laagste prijs in de markt (op het moment van lancering).
Doelgroep(en)
Jongeren in de leeftijd 12 tot 19 jaar, met een focus op 15 tot 19 jaar.


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Jongeren krabbelen elkaar veelvuldig op Hyves. Het is een goedkoop alternatief voor sms, alleen is het niet altijd even handig want je moet wel net allebei online zijn om direct te communiceren.
Vanuit het oogpunt dat Rabo Mobiel relevant moet worden voor jongeren hebben we een tijdelijke oplossing bedacht voor dit ‘enorme probleem’.
Om de fantastisch scherpe propositie van sms-en voor 5 cent te vieren geeft Rabo Mobiel 1 miljoen gratis sms-jes weg aan Hyvers!
Via allerlei advertenties binnen Hyves wordt de aandacht van jongeren gevestigd op de Rabo Mobiel SMS gadget. Deze applicatie voegen ze toe aan hun profielpagina en vervolgens kunnen ze gratis sms-jes versturen aan hun vrienden.
In alle campagne-uitingen (Hyves advertenties, de gadget en de sms-jes) hebben we de propositie gecommuniceerd.
Voor/over product of dienst
Met het nieuwe Rabo Mobiel Prepaid SMS pakket sms je voor 5 cent. Dit is de laagste prijs in de markt (op het moment van lancering).
Doelgroep(en)
Jongeren in de leeftijd 12 tot 19 jaar, met een focus op 15 tot 19 jaar.