Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Trots op onze jongens (oranje tank actie)
Opdrachtgever:
Koninklijke Landmacht
Bureau:
GeenStijl & Maximum / Publicis / Starcom
Datum eerste publicatie:
06/06/2008
url:
http://www.geenstijl.tv/spinawards/oranjetank
Categorie:
Content
Media-Inzet

Credits

Copy / Redactie:
Dominique Weesie en Ambroos Wiegers
Account:
Liesbeth Kleiberg
Verantwoordelijk bij klant:
Paul Klaessen en Stephan van der Wal


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
In aanloop naar het EK voetballen (2008) en tijdens het EK. Is er een echte leger tank (Leopard II á € 14.000.000,-) oranje geschilderd en ingezet in filmpjes op GeenStijl, ingezet in een advertentie in Spits! en ingezet in een bijpassende game banner die naar een landingspagina op www.werkenbijdelandmacht.nl leidde. De landmacht heeft zichzelf hiermee op bijzondere wijze als een moderne werkgever gepresenteerd. De boodschap was: we zijn trots op onze jongens, maar zeker zo trots op ons eigen groene team die (mede) in oorlogsgebieden actief zijn. Bezoekers werden op de landingspagina uitgedaagd: “Wil je weten of jij geschikt bent voor de Landmacht, kijk dan verder.” Het doel van deze actie was, naast directe werving, vooral het creëren van awareness voor de landmacht als werkgever.
Voor/over product of dienst
Een baan bij de landmacht. Een baan die niet altijd zonder gevaar is en daardoor veel professionaliteit vraagt. En tevens een baan met ontzettend veel mogelijkheden, uitdagingen en een bijzondere werksfeer die je nergens anders terugvindt.
Doelgroep(en)
Hoofddoelgroep: mannen, 18-25 jaar, vanaf VMBO-KB, VBO-C, MAVO of MBO-niveau, sportief.
Subdoelgroep: influentials.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
In aanloop naar het EK voetballen (2008) en tijdens het EK. Is er een echte leger tank (Leopard II á € 14.000.000,-) oranje geschilderd en ingezet in filmpjes op GeenStijl, ingezet in een advertentie in Spits! en ingezet in een bijpassende game banner die naar een landingspagina op www.werkenbijdelandmacht.nl leidde. De landmacht heeft zichzelf hiermee op bijzondere wijze als een moderne werkgever gepresenteerd. De boodschap was: we zijn trots op onze jongens, maar zeker zo trots op ons eigen groene team die (mede) in oorlogsgebieden actief zijn. Bezoekers werden op de landingspagina uitgedaagd: “Wil je weten of jij geschikt bent voor de Landmacht, kijk dan verder.” Het doel van deze actie was, naast directe werving, vooral het creëren van awareness voor de landmacht als werkgever.
Voor/over product of dienst
Een baan bij de landmacht. Een baan die niet altijd zonder gevaar is en daardoor veel professionaliteit vraagt. En tevens een baan met ontzettend veel mogelijkheden, uitdagingen en een bijzondere werksfeer die je nergens anders terugvindt.
Doelgroep(en)
Hoofddoelgroep: mannen, 18-25 jaar, vanaf VMBO-KB, VBO-C, MAVO of MBO-niveau, sportief.
Subdoelgroep: influentials.