Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Trots op onze jongens (Rutger in Uruzgan)
Opdrachtgever:
Koninklijke Landmacht
Bureau:
GeenStijl & Maximum / Publicis / Starcom
Datum eerste publicatie:
20/12/2008
url:
http://www.geenstijl.tv/spinawards/uruzgan
Categorie:
Content

Credits

Copy / Redactie:
Dominique Weessie en Ambroos Wiegers
Account:
Liesbeth Kleiberg
Verantwoordelijk bij klant:
Paul Klaessen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Na een reeks eerdere succesvolle filmpjes, waarin te zien was hoe militairen een koudweer training in Noorwegen ondergingen, besloot de landmacht om GeenStijl ook toe te laten op de Nederlandse basis in Uruzgan. In de Uruzgan filmpjes laten we zien hoe het is om als uitgezonden militair te werken. Via een serie filmpjes, waarvan één tijdens een uitzending op Veronica tv op 31 december, heeft de doelgroep massaal een kijkje achter de schermen van de landmacht kunnen nemen. Zowel op de momenten dat het goed gaat, maar ook op het moment dat het slecht gaat. Het is vrij uniek dat een werkgever zich zo kwetsbaar opstelt. Via de serie filmpjes is de landmacht realistisch en eerlijk neergezet in alle facetten die het werken bij de landmacht met zich mee kan brengen.
Voor/over product of dienst
Een baan bij de landmacht. Een baan die niet altijd zonder gevaar is en daardoor veel professionaliteit vraagt. En tevens een baan met ontzettend veel mogelijkheden, uitdagingen en een bijzondere werksfeer die je nergens anders terugvindt.
Doelgroep(en)
Hoofddoelgroep: mannen, 18-25 jaar, vanaf VMBO-KB, VBO-C, MAVO of MBO-niveau, sportief.
Subdoelgroep: influentials.