Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Wakker worden met Sascha
Opdrachtgever:
MTV Networks BV
Bureau:
MTV Networks BV
Datum eerste publicatie:
01/01/1970
url:
http://www.tmf.nl/microsites/wakkerwordenmetsascha/
Categorie:
Crossmedia
Mobile

Credits

Concept:
Kaja Wolffers, Sascha Visser, Benjamin van den Brink, Geert-Maarten van der Jagt (MTV Networks Productions TV), JanWillem den Ouden, Wouter Schreuder (MTV Networks Digital Media)
Art Direction / Design:
Ward Graumans
Copy / Redactie:
Benjamin van den Brink, Sascha Visser, Sabine Schipper
Interaction Design:
Alwin Schoemaker, Vincent Venema
Technische realisatie:
Alwin Schoemaker (MTV Networks) Michael Plein, Schalk Stalman (Triple IT)
Account:
nvt
Verantwoordelijk bij klant:
Menno Wagenaar (TMF)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
21 nachten op rij moet TMF VJ Sascha Visser een persoon vinden om samen mee te overnachten op een door hem of haar op www.tmf.nl/wakkerworden voorgestelde locatie.

Sascha bekijkt de voorstellen op de site en neemt contact op met mensen met een uitdagend voorstel. Vervolgens gaat hij proberen die droomlocatie te regelen.

Vanaf deze locaties zendt Sascha (indien mogelijk) live uit op internet (via een mobiele verbinding).

Televisiekijkers van TMF worden er door middel van een graphic op gewezen dat Sascha live te zien is op TMF.nl, Sascha kan deze graphic zelf activeren met zijn mobiele telefoon.

De live experience wordt ondersteund door een streamspot campagne bij MSN en op de sites van MTVnetworks.

De plek waar Sascha zich bevindt kan 24 uur per dag gemonitord worden door middel van GPS en Google Maps.

Het hele avontuur wordt gemonteerd tot een serie van 20 TV programma’s van 22 minuten.

Daarnaast is Sascha regelmatig live te zien in een ander TMF programma: Reaction, als hij met zijn mobiele telefoon live vanaf locatie uitzendt.
Voor/over product of dienst
TMF online (eerst online dan pas op tv, deze omgekeerde wereld van TV beelden aanbieden is uniek!)
TMF broadcasting (MTV Networks)
Doelgroep(en)
Jongeren 13 - 19


Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
21 nachten op rij moet TMF VJ Sascha Visser een persoon vinden om samen mee te overnachten op een door hem of haar op www.tmf.nl/wakkerworden voorgestelde locatie.

Sascha bekijkt de voorstellen op de site en neemt contact op met mensen met een uitdagend voorstel. Vervolgens gaat hij proberen die droomlocatie te regelen.

Vanaf deze locaties zendt Sascha (indien mogelijk) live uit op internet (via een mobiele verbinding).

Televisiekijkers van TMF worden er door middel van een graphic op gewezen dat Sascha live te zien is op TMF.nl, Sascha kan deze graphic zelf activeren met zijn mobiele telefoon.

De live experience wordt ondersteund door een streamspot campagne bij MSN en op de sites van MTVnetworks.

De plek waar Sascha zich bevindt kan 24 uur per dag gemonitord worden door middel van GPS en Google Maps.

Het hele avontuur wordt gemonteerd tot een serie van 20 TV programma’s van 22 minuten.

Daarnaast is Sascha regelmatig live te zien in een ander TMF programma: Reaction, als hij met zijn mobiele telefoon live vanaf locatie uitzendt.
Voor/over product of dienst
TMF online (eerst online dan pas op tv, deze omgekeerde wereld van TV beelden aanbieden is uniek!)
TMF broadcasting (MTV Networks)
Doelgroep(en)
Jongeren 13 - 19