Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Base-X
Opdrachtgever:
Koninklijke Luchtmacht
Bureau:
ARA
Datum eerste publicatie:
01/07/2008
url:
http://www.luchtmachtbase-x.nl
Categorie:
Website
Design
Game

Credits

Concept:
Jan-Dick Beijersbergen van Henegouwen, Stephanie van der Meer, Leon Bouwman, Helmut Vleugels
Art Direction / Design:
Jan-Dick Beijersbergen van Henegouwen, Leon Bouwman
Copy / Redactie:
Helmut Vleugels, Monica Kruisman
Interaction Design:
Stephanie van der Meer
Technische realisatie:
3D/Webdevelopment: INDG, Games: RANJ Serious Games, Webdesign: Momkai
Account:
Miranda Berends, Martine Meijburg
Verantwoordelijk bij klant:
Jan Brouwer, Gilbert Stout, Maaike Scholtens


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Base-X is een zeer rijk vormgegeven 3D Luchtmachtbasis met volop actie, die je daadwerkelijk kunt betreden. Waar je zelf kunt ervaren hoe het is in de verkeerstoren, in een F-16, in de werkplaats, in de fitnessruimte, in de bunker van de gevechtsleiding of het opleidingscentrum. De website geeft een spannende, maar realistische kijk op de Luchtmacht. Op de organisatie en op de banen. Je kunt er het profiel van 16 beroepen bekijken, van luchtverkeersleider tot bewaker. De vormgeving straalt een ‘high-tech gevoel’ uit. Op Base-X kan de bezoeker drie Serious Games spelen waarin voor de Luchtmacht belangrijke vaardigheden en competenties zijn verankerd. Er is o.a. een motorrevisie game waarbij de speler wordt uitgedaagd om systematisch en analytisch een technisch probleem in de F-16 motor op te lossen. In de Quick Reaction Alert-game kruipt de speler in de huid van de Luchtverkeersleider en moeten er twee F-16's begeleid worden naar een ‘unidentified flying object’. In de game leer je om te gaan met stress, hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden en te plannen en te timen. Overal op de basis worden boeiende feitjes getoond of verteld. En natuurlijk zijn er overal mogelijkheden door te klikken naar de vacatures en opleidingen van de Luchtmacht.
Voor/over product of dienst
Bij de Luchtmacht werken zo’n 12.000 Luchtmachters in ca. 90 verschillende functies met vooropleidingen die variëren van basis- tot wetenschappelijk onderwijs. De Sectie Personeelsvoorziening Luchtmacht moet ieder jaar zo’n 1.000 vacatures vullen.
Bij de Luchtmacht draait alles op Airpower, slagkracht in de lucht. Die wordt ingezet om de vrede en veiligheid te bewaken of af te dwingen, waar ook ter wereld. Hiervoor heeft de Luchtmacht goed getrainde mensen en geavanceerd materiaal ter beschikking.
Personeelswerving is effectiever als potentiële medewerkers de organisatie en de banen indringend ervaren. Base-X van de Luchtmacht laat jongeren de Luchtmacht beleven, virtueel, maar soms bijna nog mooier dan in het echt.
Doelgroep(en)
Primair: de wervingsdoelgroep met jongeren in de leeftijd van 17 t/m 27 jaar, van VMBO tot WO opgeleid, die net klaar zijn met hun opleiding en/of doorstappers die een carrière switch willen maken.Secundair: jongeren in de leeftijd van 14 t/m 16 jaar die de sollicitatiegerechtigde leeftijd nog niet hebben bereikt, maar wel bezig zijn om zich af te vragen wat ze later willen worden, c.q. gaan doen.Tertiair: beïnvloeders als ouders, decanen, peer groups, etc.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Base-X is een zeer rijk vormgegeven 3D Luchtmachtbasis met volop actie, die je daadwerkelijk kunt betreden. Waar je zelf kunt ervaren hoe het is in de verkeerstoren, in een F-16, in de werkplaats, in de fitnessruimte, in de bunker van de gevechtsleiding of het opleidingscentrum. De website geeft een spannende, maar realistische kijk op de Luchtmacht. Op de organisatie en op de banen. Je kunt er het profiel van 16 beroepen bekijken, van luchtverkeersleider tot bewaker. De vormgeving straalt een ‘high-tech gevoel’ uit. Op Base-X kan de bezoeker drie Serious Games spelen waarin voor de Luchtmacht belangrijke vaardigheden en competenties zijn verankerd. Er is o.a. een motorrevisie game waarbij de speler wordt uitgedaagd om systematisch en analytisch een technisch probleem in de F-16 motor op te lossen. In de Quick Reaction Alert-game kruipt de speler in de huid van de Luchtverkeersleider en moeten er twee F-16's begeleid worden naar een ‘unidentified flying object’. In de game leer je om te gaan met stress, hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden en te plannen en te timen. Overal op de basis worden boeiende feitjes getoond of verteld. En natuurlijk zijn er overal mogelijkheden door te klikken naar de vacatures en opleidingen van de Luchtmacht.
Voor/over product of dienst
Bij de Luchtmacht werken zo’n 12.000 Luchtmachters in ca. 90 verschillende functies met vooropleidingen die variëren van basis- tot wetenschappelijk onderwijs. De Sectie Personeelsvoorziening Luchtmacht moet ieder jaar zo’n 1.000 vacatures vullen.
Bij de Luchtmacht draait alles op Airpower, slagkracht in de lucht. Die wordt ingezet om de vrede en veiligheid te bewaken of af te dwingen, waar ook ter wereld. Hiervoor heeft de Luchtmacht goed getrainde mensen en geavanceerd materiaal ter beschikking.
Personeelswerving is effectiever als potentiële medewerkers de organisatie en de banen indringend ervaren. Base-X van de Luchtmacht laat jongeren de Luchtmacht beleven, virtueel, maar soms bijna nog mooier dan in het echt.
Doelgroep(en)
Primair: de wervingsdoelgroep met jongeren in de leeftijd van 17 t/m 27 jaar, van VMBO tot WO opgeleid, die net klaar zijn met hun opleiding en/of doorstappers die een carrière switch willen maken.Secundair: jongeren in de leeftijd van 14 t/m 16 jaar die de sollicitatiegerechtigde leeftijd nog niet hebben bereikt, maar wel bezig zijn om zich af te vragen wat ze later willen worden, c.q. gaan doen.Tertiair: beïnvloeders als ouders, decanen, peer groups, etc.


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Base-X is een zeer rijk vormgegeven 3D Luchtmachtbasis met volop actie, die je daadwerkelijk kunt betreden. Waar je zelf kunt ervaren hoe het is in de verkeerstoren, in een F-16, in de werkplaats, in de fitnessruimte, in de bunker van de gevechtsleiding of het opleidingscentrum. De website geeft een spannende, maar realistische kijk op de Luchtmacht. Op de organisatie en op de banen. Je kunt er het profiel van 16 beroepen bekijken, van luchtverkeersleider tot bewaker. De vormgeving straalt een ‘high-tech gevoel’ uit. Op Base-X kan de bezoeker drie Serious Games spelen waarin voor de Luchtmacht belangrijke vaardigheden en competenties zijn verankerd. Er is o.a. een motorrevisie game waarbij de speler wordt uitgedaagd om systematisch en analytisch een technisch probleem in de F-16 motor op te lossen. In de Quick Reaction Alert-game kruipt de speler in de huid van de Luchtverkeersleider en moeten er twee F-16's begeleid worden naar een ‘unidentified flying object’. In de game leer je om te gaan met stress, hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden en te plannen en te timen. Overal op de basis worden boeiende feitjes getoond of verteld. En natuurlijk zijn er overal mogelijkheden door te klikken naar de vacatures en opleidingen van de Luchtmacht.
Voor/over product of dienst
Bij de Luchtmacht werken zo’n 12.000 Luchtmachters in ca. 90 verschillende functies met vooropleidingen die variëren van basis- tot wetenschappelijk onderwijs. De Sectie Personeelsvoorziening Luchtmacht moet ieder jaar zo’n 1.000 vacatures vullen.
Bij de Luchtmacht draait alles op Airpower, slagkracht in de lucht. Die wordt ingezet om de vrede en veiligheid te bewaken of af te dwingen, waar ook ter wereld. Hiervoor heeft de Luchtmacht goed getrainde mensen en geavanceerd materiaal ter beschikking.
Personeelswerving is effectiever als potentiële medewerkers de organisatie en de banen indringend ervaren. Base-X van de Luchtmacht laat jongeren de Luchtmacht beleven, virtueel, maar soms bijna nog mooier dan in het echt.
Doelgroep(en)
Primair: de wervingsdoelgroep met jongeren in de leeftijd van 17 t/m 27 jaar, van VMBO tot WO opgeleid, die net klaar zijn met hun opleiding en/of doorstappers die een carrière switch willen maken.Secundair: jongeren in de leeftijd van 14 t/m 16 jaar die de sollicitatiegerechtigde leeftijd nog niet hebben bereikt, maar wel bezig zijn om zich af te vragen wat ze later willen worden, c.q. gaan doen.Tertiair: beïnvloeders als ouders, decanen, peer groups, etc.