Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Get Lost
Opdrachtgever:
Rotterdam Marketing
Bureau:
IN10
Datum eerste publicatie:
01/01/2008
url:
http://www.getlostinrotterdam.nl
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Roxanne van den Berg, Thijs Biersteker, Nicole Sanberg
Art Direction / Design:
Thijs Biersteker
Copy / Redactie:
Roxanne van den Berg
Interaction Design:
Jacco Ouwerkerk
Technische realisatie:
The Saints (mobiele applicatie), Ivo Metz (site)
Account:
Vincent Luyendijk, Jacco Ouwerkerk
Verantwoordelijk bij klant:
Bertil Beekmans, Chantal Mies, Karin Akkerhuis


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
De vraag vanuit Rotterdam Marketing was; bedenk een verrassende en gedurfde tour voor nieuwe studenten in Rotterdam, die te voet, per tram, metro of bus te volgen is. Zorg ervoor dat de nieuwe studenten meer van de stad te zien krijgen dan alleen de geijkte plekken. Rotterdam, een stad zonder echte kern heeft al haar leuke/mooie plekken verspreid door de stad liggen. Mooi aansluitend op de visie van Rotterdam Durft zeggen wij; “Durf de stad te ontdekken door de weg kwijt te raken.”
 
Get Lost is een mobiele game die je gratis via de website kunt downloaden. Ook kun je Get Lost op je mobiel krijgen door GETLOST naar 3010 te SMS’en. Zodra je Get Lost binnen hebt kan het spel beginnen, er is namelijk geen vast begin- of eindpunt, je kunt pauzeren en weer verder gaan wanneer jij dat wilt. De at random combinatie van verdwaal-aanwijzingen die je ontvangt zullen er voor zorgen dat je de stad op een nieuwe, ludieke manier leert kennen en ervaren.
Voor/over product of dienst
Rotterdam Marketing, citymarketing bureau van de stad.
Doelgroep(en)
Nieuwe studenten in Rotterdam die aan een Hogeschool of Erasmus Universiteit gaan studeren. Get Lost gaat van start als 90% van de doelgroep zich voor het eerst in hun nieuwe stad begeeft; tijdens de introductieweken eind augustus 2008.