Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Mr. T - Win A Ride In My Tank
Bureau:
IN10
Datum eerste publicatie:
01/01/2008
url:
http://www.mannenbrandstof.nl
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Coert Buiting, Pieter de Jong, Menno Bax
Art Direction / Design:
Coert Buiting, Pieter de Jong
Copy / Redactie:
Coert Buiting, Pieter de Jong
Interaction Design:
Lennart Mulder, Eric Mahieu
Technische realisatie:
Lennart Mulder, Eric Mahieu
Account:
Kim Opmeer, Jan Paul de Heer, Vincent Luyendijk
Verantwoordelijk bij klant:
Gijs Vosmer


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De droom van alle jonge mannen; het rijden in het ultieme voertuig; een echte tank. Zwaar, log en met veel brute kracht. En als je met deze tank allerlei voertuigen mag crashen, wordt het een fysieke uitdaging waarmee jij en je vrienden kunnen laten zien wat jullie echt waard zijn.
SNICKERS® maakt het met de 'Win A Ride In My Tank' actie mogelijk om deze bijzondere rit te winnen. Door een SNICKERS® te kopen, maak je kans op de rit van je leven. Via speciale promotie wikkels,  tag-on, POS materiaal, guerilla en internet advertising wordt de doelgroep op de hoogte gesteld van deze actie. Op mannenbrandstof.nl kan je checken of je één van de gelukkigen bent.
De tien winnaars mogen op deZwarte Cross hun tankrit beleven. Diverse voertuigen worden op het Zwarte Cross terrein door de MR.T tank, onder toezicht van veel publiek, aan puin gereden. Ter plekke maak je eveneens kans op een plek in de tankstoel, door te bewijzen dat je het langste aan de tankloop kon hangen.
Voor/over product of dienst
SNICKERS® is wereldwijd de meest verkochte candybar. Het merk mist relevantie bij de doelgroep jonge mannen in de leeftijd 16-24. Hierdoor staat het merkgebruik onder druk. Belangrijke reden hiervoor lag bij het imago van SNICKERS®. De doelgroep vond SNICKERS® geen merk (meer) voor hen en mistte SNICKERS®' relevantie ten opzichte van substituten in de markt.
Met de TV campagne waarin MR.T de mannen uitdaagt om meer uit het leven te halen (Get On With It) wil SNICKERS® het merk weer relevant maken bij de doelgroep. Via het merkplatform Mannenbrandstof.nl heeft SNICKERS® tot doel jonge mannen te inspireren en hen te faciliteren om meer uit het leven te halen samen met hun vrienden. Hier wordt de doelgroep aangezet om fysieke uitdagingen aan te gaan waarvoor je een SNICKERS® nodig hebt (no.1 brandstof om door te gaan).
Doelgroep(en)
SNICKERS® is het merk voor jonge, zelfverzekerde mannen in de leeftijd 16-24 jaar. Zij die met een dosis gevoel voor humor de ambitie hebben om zoveel mogelijk uit het leven te halen. Jongens die niet willen stilzitten en willen doorgaan. Ze zijn veel buitenshuis, bezig met sport, werk, studie en vrienden. Voor de vele dingen die zij willen doen, hebben zij de nr. 1 brandstof nodig.