Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
HEMA Doedels
Opdrachtgever:
HEMA
Bureau:
CCCP
Datum eerste publicatie:
11/08/2008
url:
http://doedelart.hema.nl/
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Philip Brink & Hugo van Woerden (CCCP)
Art Direction / Design:
Philip Brink
Copy / Redactie:
Hugo van Woerden
Technische realisatie:
Martijn de Beijer, Ernst Dommisse (Chunkid)
Account:
Saskia Geesink
Verantwoordelijk bij klant:
Barbera Wolfensberger, Wenneke Chillon-Hund, Joelle Wehkamp


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De opdracht: zorg dat HEMA schoolartikelen top of mind wordt onder jongeren. Wat doen scholieren nu werkelijk met hun schriften en agenda’s? Tekeningen maken uit verveling. Die tekeningen verhieven we tot kunst met de introductie van ‘Doedel Art, de kunst van het vervelen.’
 
We zetten P.R. en outdoor in voor de lancering van het begrip. Vervolgens werden jongeren opgeroepen hun doedels in te sturen middels posters op scholen en winkels, een gerichte bannercampagne, flyers en kaarten waar je direct op kon doedelen. We vroegen zelfs tekenleraren een les aan Doedel Art te wijden.
 
Jongeren konden hun doedels uploaden via de website of inleveren bij de winkelfilialen. Deze doedels werden op de online gallery tentoongesteld. Met de beste doedels werd vervolgens een compleet nieuwe schoolcollectie voor het volgende schooljaar ontworpen, gemaakt door en voor scholieren.
Voor/over product of dienst
De schoolartikelen van HEMA, bestaande uit agenda’s, schriften, pennen, gummen, potloden, passers, geo’s, etuis, kaftpapier, etc.
Doelgroep(en)
Scholieren en studenten.