Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
"Videokrabbelen met Wall-E"
Opdrachtgever:
Walt Disney Studios Home Entertainment
Bureau:
Energize
Datum eerste publicatie:
01/01/2008
url:
http://www.energize.nl/spinawards/
Categorie:
Online Campagne
Innovation

Credits

Concept:
Bart te Riele en Maarten Verkoren
Art Direction / Design:
Paul Bartels
Copy / Redactie:
Esther Vliege
Interaction Design:
Hendrik-Jan de Harder
Technische realisatie:
Ayse Geertsma
Account:
Klaas Weima en Feikje Luijf
Verantwoordelijk bij klant:
Maarten Verkoren


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Videokrabbelen met Wall-E Hij spreekt z’n eigen taaltje én is nieuwsgierig: Wall-E, de robot uit de gelijknamige Disney-film. Met deze 2 eigenschappen ontwikkelde Energize een campagne ter promotie van de dvd-release.
 
Do you speak Wall-E?Energize ontwikkelde een nieuwe hyvesgadget: de Video-Krabbel Creator. Hiermee versturen Hyvers elkaar videoboodschappen. Het medium Hyves sluit naadloos aan bij de hoofdpersoon uit Disney’s nieuwste animatiefilm. De robot Wall-E spreekt namelijk een uniek taaltje. En dat doen hyvers ook, zij krabbelen.
 
Videoboodschappen ontwerpenHeb je als Hyver de gadget toegevoegd aan jouw pagina? Dan tover je een gewoon tekstberichtje simpel om tot jouw persoonlijke videoboodschap. Je selecteert een passend filmpje, zoals bijvoorbeeld het Wall-E sportvideootje. Hiermee daag je jouw Hyvesvrienden uit om mee te gaan sporten. En met de dansende Wall-E breng je jouw vrienden in de stemming voor een avondje stappen. Uiteraard personaliseer je de videoboodschap met je eigen tekst. Ook een privéboodschap verstuur je met een video-krabbel. Met teasers zoals ‘Decodeer jouw geheime video-krabbel’  maak je je Hyvesvrienden nieuwsgierig naar jouw bericht.
Voor/over product of dienst
Walt Disney Studios Home Entertainment is verantwoordelijk voor de verkoop van de Walt Disney dvd’s. Afgelopen zomer bracht Walt Disney, in samenwerking met Pixar, de lang verwachte BlockBuster animatiefilm Wall-E uit. Energize ontwikkelde een interactief concept ter promotie van de dvd-release op 14 november 2008.
Doelgroep(en)
De film Wall-E is voor alle leeftijden. Maar de campagne richt zich vooral op de zogenaamde shoppers-with-kids. Daarom was de vraag wáár bereiken we het meest effect, van groot belang.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Videokrabbelen met Wall-E Hij spreekt z’n eigen taaltje én is nieuwsgierig: Wall-E, de robot uit de gelijknamige Disney-film. Met deze 2 eigenschappen ontwikkelde Energize een campagne ter promotie van de dvd-release.
 
Do you speak Wall-E?Energize ontwikkelde een nieuwe hyvesgadget: de Video-Krabbel Creator. Hiermee versturen Hyvers elkaar videoboodschappen. Het medium Hyves sluit naadloos aan bij de hoofdpersoon uit Disney’s nieuwste animatiefilm. De robot Wall-E spreekt namelijk een uniek taaltje. En dat doen hyvers ook, zij krabbelen.
 
Videoboodschappen ontwerpenHeb je als Hyver de gadget toegevoegd aan jouw pagina? Dan tover je een gewoon tekstberichtje simpel om tot jouw persoonlijke videoboodschap. Je selecteert een passend filmpje, zoals bijvoorbeeld het Wall-E sportvideootje. Hiermee daag je jouw Hyvesvrienden uit om mee te gaan sporten. En met de dansende Wall-E breng je jouw vrienden in de stemming voor een avondje stappen. Uiteraard personaliseer je de videoboodschap met je eigen tekst. Ook een privéboodschap verstuur je met een video-krabbel. Met teasers zoals ‘Decodeer jouw geheime video-krabbel’  maak je je Hyvesvrienden nieuwsgierig naar jouw bericht.
Voor/over product of dienst
Walt Disney Studios Home Entertainment is verantwoordelijk voor de verkoop van de Walt Disney dvd’s. Afgelopen zomer bracht Walt Disney, in samenwerking met Pixar, de lang verwachte BlockBuster animatiefilm Wall-E uit. Energize ontwikkelde een interactief concept ter promotie van de dvd-release op 14 november 2008.
Doelgroep(en)
De film Wall-E is voor alle leeftijden. Maar de campagne richt zich vooral op de zogenaamde shoppers-with-kids. Daarom was de vraag wáár bereiken we het meest effect, van groot belang.