Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Design Your Heineken
Opdrachtgever:
Heineken
Bureau:
Fitzroy, dBOD, Virtual Affairs
Datum eerste publicatie:
24/06/2008
url:
http://www.designyourheineken.nl
Categorie:
Innovation
Website

Credits

Concept:
Fitzroy, dBOD, Virtual Affairs
Art Direction / Design:
Fitzroy, dBOD
Copy / Redactie:
Fitzroy
Interaction Design:
Fitzroy
Technische realisatie:
Virtual Affairs
Account:
Fitzroy, dBOD, Virtual Affairs
Verantwoordelijk bij klant:
Floris Cobelens, Dinesh Sonak, Rutger Overbeek


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Zie bijgevoegde film!
Voor/over product of dienst
Heineken organiseert jaarlijks een wereldwijde innovatie contest: INEX. Het winnende concept van 2007 was Design Your Heineken. Met Design Your Heineken kan de consument online zijn persoonlijke sleeve voor een longneck ontwerpen en daar een 6-pack van bestellen. Nog nooit eerder zijn flesjes zo goed bedrukt, het is dan ook een wereldprimeur! Uniek aan dit co-creation concept is ook dat Heineken daarmee een nieuw verkoopkanaal inzet, zonder in het vaarwater te komen van het retail kanaal.
 De consument kan met Design Your Heineken zijn favoriete biermerk in een persoonlijk jasje steken, bijvoorbeeld om kado te doen of gewoon om je gasten op iets bijzonders te kunnen trakteren. De website maakt de designer in je los en geeft je de ruimte om verrassende patronen en designs zelf te combineren met je eigen tekst.
Doelgroep(en)
Innovators in de leeftijdsgroep van 18-35 jaar, die de artistieke handschoen willen oppakken om een superpersoonlijk kado te ontwerpen. Op termijn wordt ook een breder publiek tot de doelgroep gemaakt.


Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Zie bijgevoegde film!
Voor/over product of dienst
Heineken organiseert jaarlijks een wereldwijde innovatie contest: INEX. Het winnende concept van 2007 was Design Your Heineken. Met Design Your Heineken kan de consument online zijn persoonlijke sleeve voor een longneck ontwerpen en daar een 6-pack van bestellen. Nog nooit eerder zijn flesjes zo goed bedrukt, het is dan ook een wereldprimeur! Uniek aan dit co-creation concept is ook dat Heineken daarmee een nieuw verkoopkanaal inzet, zonder in het vaarwater te komen van het retail kanaal.
 De consument kan met Design Your Heineken zijn favoriete biermerk in een persoonlijk jasje steken, bijvoorbeeld om kado te doen of gewoon om je gasten op iets bijzonders te kunnen trakteren. De website maakt de designer in je los en geeft je de ruimte om verrassende patronen en designs zelf te combineren met je eigen tekst.
Doelgroep(en)
Innovators in de leeftijdsgroep van 18-35 jaar, die de artistieke handschoen willen oppakken om een superpersoonlijk kado te ontwerpen. Op termijn wordt ook een breder publiek tot de doelgroep gemaakt.