Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Incredible Studio
Opdrachtgever:
Universal Music Group
Bureau:
.bone
Datum eerste publicatie:
17/10/2008
url:
http://www.viplogin.nl/inzendingen/incrediblestudio/
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Rogier Beerends, Rik Kokkelink
Art Direction / Design:
Rik Kokkelink
Copy / Redactie:
Rogier Beerends
Interaction Design:
Jaap Nauta
Technische realisatie:
.bone, JaaAP
Account:
Susanne Crooy
Verantwoordelijk bij klant:
Dorothee Meyer, Maykel Willemsen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Ter promotie van het nieuwe album van Ilse DeLange, Incredible, werd de Incredible Studio gecreëerd. Een virtuele studio waarin de gebruiker met Ilse de studio in ging. Daar kon je drie tracks van haar nieuwe album ‘afmixen’, waarna je werd beloond met een intiem optreden van Ilse zelf én een bonustrack, ook 'live' uitgevoerd door Ilse.
 
De volledig in 3D uitgevoerde studio was voorzien van talrijke interactieve ‘spielereitjes’.
Uiteraard waren er leuke prijzen te winnen, waaronder een exclusieve plek op de gastenlijst voor de albumpresentatie en een fonkelnieuwe gesigneerde gitaar.
 
De Incredible Studio trok ruim 40.000 unieke bezoekers in een week tijd en het album Incredible is inmiddels platina.
Voor/over product of dienst
Ilse DeLange mag bekend heten. Haar album 'Incredible' inmiddels ook.
Doelgroep(en)
Primaire doelgroep: - Geregistreerde fans van Ilse DeLange. - Leden van de Ilse DeLange Hyve of myspace-pagina. Secundaire doelgroep: - Mannen en vrouwen, leeftijd 25-45.