Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
QR codes in de supermarkt voor Go-Tan
Opdrachtgever:
Go Tan
Bureau:
One Shoe
Datum eerste publicatie:
06/10/2008
url:
http://www.go-tan.mobi/content/tonijn-teriyaki-met-noodles
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Michel van Velde (Interactief marketing en communicatiebureau One Shoe)
Art Direction / Design:
Floris Derksen (One Shoe)
Copy / Redactie:
David Wolff (One Shoe)
Interaction Design:
Johan Oosterbaan (One Shoe)
Technische realisatie:
Emiel Seine (One Shoe)
Account:
Michel van Velde (Interactief marketing en communicatiebureau One Shoe)
Verantwoordelijk bij klant:
Han Go


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Go Tan wilde bezoekers van de diverse supermarkten en de Xenos inspireren met lekkere recepten en op een vernieuwende wijze boodschappenlijstjes toegankelijk maken voor een breed publiek. Daarbij wilde zij tevens de wokessentials onder de aandacht brengen en free publiciteit genereren. One Shoe introduceerde als eerste QR codes in de Nederlandse supermarkt en maakte via de mobiele website diverse recepten en productinformatie toegankelijk. Via de mobiele website konden bezoekers zich tevens aanmelden voor de Go-Tan familie.
Voor/over product of dienst
QR codes zijn tweedimensionele barcodes die in het geval van de Go-Tan wokessential case een link bevatte naar de mobiele website van Go-Tan met daarop lekkere recepten en een bijbehorend handig boodschappenlijstje.
Doelgroep(en)
Consumenten, inkopers, detail-retailhandel