Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Website concept mijnsoskinderdorp.nl
Opdrachtgever:
SOS-Kinderdorpen
Bureau:
One Shoe
Datum eerste publicatie:
10/01/2008
url:
http://www.mijnsoskinderdorp.nl
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Jeroen Beelen (SOS-Kinderdorpen) en Michel van Velde (Interactief marketing en communicatiebureau One Shoe)
Art Direction / Design:
Michel van Velde (Interactief marketing en communicatiebureau One Shoe)
Copy / Redactie:
Michel van Velde (Interactief marketing en communicatiebureau One Shoe)
Interaction Design:
Floris Derksen (One Shoe)
Technische realisatie:
Floris Derksen (One Shoe) i.s.m. Designit
Account:
Michel van Velde (Interactief marketing en communicatiebureau One Shoe)
Verantwoordelijk bij klant:
Jeroen Beelen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
One Shoe ontwikkeld in samenwerking met Jeroen Beelen van SOS-Kinderdorpen een concept, waarbij de online verkoop van huisjes en de bouw van een virtueel dorp centraal zou staan. Het werk van SOS-Kinderdorpen moest op een originele manier in beeld worden gebracht waarbij structurele donateurs geworven werden.
Voor/over product of dienst
Mijnsoskinderdorp biedt de mogelijkheid aan bezoekers om een eigen 'virtueel' SOS-Kinderdorp te starten en dorpsdirecteur te worden. Eenmaal dorpsdirecteur werd via het crowdsourcing principe gevraagd structurele donateurs te werven en het dorp te vullen met huizen. Bouwplaatsen maakten plaats voor huisjes en bouwvakkers maakten plaats voor dorpsmoeders en spelende kinderen. Onderling kunnen dorpsdirecteuren ervaringen delen via het dorpsdirecteuren netwerk en forum.
Doelgroep(en)
Potentiele donateurs