Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Food Needs You
Opdrachtgever:
FoodWorks
Bureau:
YoungWorks
Datum eerste publicatie:
06/11/2008
url:
http://www.foodneedsyou.nl
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Cees Dingler/Jeroen Vroegen
Art Direction / Design:
Cees Dingler/Jeroen Vroegen
Copy / Redactie:
Cees Dingler/Jeroen Vroegen
Interaction Design:
DPDK (De Pannekoek en De Kale)
Technische realisatie:
DPDK (De Pannekoek en De Kale)
Verantwoordelijk bij klant:
Chantal Vrijhof (HAS Den Bosch)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
HAS Den Bosch, Hogeschool Inholland Delft, Hogeschool Van Hall-Larenstein en Wageningen Universiteit hebben het project FoodWorks geïnitieerd om de bekendheid van en belangstelling voor de food-opleidingen, en de food-sector te vergroten bij jongeren. Om dit te bewerkstelligen is de campagne ‘Food Needs You’ gelanceerd. Voedsel heeft ‘jou’ nodig voor productontwikkeling en -verbetering.
Voor/over product of dienst
De website www.foodneedsyou.nl heeft de vorm van een vendingmachine. Dit om de doorgaans droge informatie 'lekker' te maken. In de vendingmachine zijn 3 food-producten te vinden, informatie over opleidingen en werken in de food-sector, food-innovaties en een prijsvraag. Aan de prijsvraag kunnen jongeren meedoen om een naam voor een integratiesnack te ontwikkelen.
De website wordt door verschillende middelen ondersteund. De printcampagne geeft creatieve voorbeelden van toekomstige foodinnovaties; een ‘vloeibare gehaktbal’, ‘spruitnoten’ en ‘bierschuim’ dat dood bier weer tot leven wekt (ideaal voor het studentenhuis). Naast de printcampagne zijn er ook andere middelen ingezet om traffic naar de site te genereren, zoals een eetbare flyer op studiebeurzen en banners die zogenaamd adverteren voor de opvallende producten als bierschuim.
Doelgroep(en)
Deze campagne heeft twee kansrijke doelgroepen; bovenbouw middelbare school en mbo-leerlingen. Beide doelgroepen zitten in de leeftijd 16 t/m 21 jaar en delen deze kenmerken:
 
•    Passie voor voedsel en technologie (bèta's, maar niet de wiskunde-bèta).
•    Oriënteren zich regionaal: Den Bosch, Delft en Wageningen.
•    Voedsel maakt onderdeel uit van hun dagelijkse leven.

Met name de passie voor technologie is vaak een latente interesse. Ze zijn bijvoorbeeld nieuwsgierig hoe voedsel wordt gemaakt, maar koppelen dat  niet aan een techniekopleiding. De campagne moet vooral inspirerend zijn: "Dat wist ik nog niet."