Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
The Skyline is Yours
Opdrachtgever:
Fundeon
Bureau:
YoungWorks
Datum eerste publicatie:
01/01/2008
url:
http://www.youtube.com/watch?v=1ym-I1Cm4SY
Categorie:
Online Campagne
Content

Credits

Concept:
Cees Dingler/Jeroen Vroegen/Dennis Zijlstra
Art Direction / Design:
Cees Dingler/Jeroen Vroegen
Copy / Redactie:
Cees Dingler/Jeroen Vroegen
Technische realisatie:
Edward Boegheim
Account:
Anouk Last
Verantwoordelijk bij klant:
Michiel Mons


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Om het imago van de bouw af te stoffen en  jongeren te interesseren voor middenkaderberoepen in de bouwsector is de campagne 'The Skyline is Yours' gelanceerd. Deze campagne moet jongeren overtuigen dat de bouw- en infrasector ook op een hoger niveau interessante en afwisselende carrièremogelijkheden biedt. De bouw- en infrasector heeft vaak bij jongeren nog het imago van vies handenwerk. Met deze naam en de bijbehorende campagne wordt benadrukt dat je in de bouw je eigen skyline kunt maken; iets tastbaars om iedereen te laten zien en iets waar je trots op kunt zijn. Daarnaast staat de campagne voor alles kunnen bereiken wat je wilt; the skyline is the limit.
Voor/over product of dienst
Vkmag.nl vindt zogenaamd het Youtube promotiefilmpje van een 3D-animator uit Dubai. Een sjeik vertelt over zijn plannen voor een Europese versie van de Palmeilanden: Milland (kunstmatig eiland voor de Nederlandse kust in de vorm van een molen). Ruim 100.000 bezoekers bekijken de video en verschillende media publiceren hierover. De sjeik onthult daarna zelf de hoax op diverse sites. In de daaropvolgende campagne wordt, d.m.v beeld van het moleneiland, de toekomst van de bouw gebruikt om het bouwvakkerimago af te stoffen en jongeren te interesseren voor middenkaderberoepen in de bouwsector.
Doelgroep(en)
De primaire doelgroep van de campagne wordt gevormd door (oudere) jongeren in de leeftijd van 15 t/m 29 jaar. Voornamelijk mannen die zich aan het (her)orienteren zijn op hun beroepskeuze. In de slipstream worden algemeen publiek, ouders en beinvloeders meegenomen.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Om het imago van de bouw af te stoffen en  jongeren te interesseren voor middenkaderberoepen in de bouwsector is de campagne 'The Skyline is Yours' gelanceerd. Deze campagne moet jongeren overtuigen dat de bouw- en infrasector ook op een hoger niveau interessante en afwisselende carrièremogelijkheden biedt. De bouw- en infrasector heeft vaak bij jongeren nog het imago van vies handenwerk. Met deze naam en de bijbehorende campagne wordt benadrukt dat je in de bouw je eigen skyline kunt maken; iets tastbaars om iedereen te laten zien en iets waar je trots op kunt zijn. Daarnaast staat de campagne voor alles kunnen bereiken wat je wilt; the skyline is the limit.
Voor/over product of dienst
Vkmag.nl vindt zogenaamd het Youtube promotiefilmpje van een 3D-animator uit Dubai. Een sjeik vertelt over zijn plannen voor een Europese versie van de Palmeilanden: Milland (kunstmatig eiland voor de Nederlandse kust in de vorm van een molen). Ruim 100.000 bezoekers bekijken de video en verschillende media publiceren hierover. De sjeik onthult daarna zelf de hoax op diverse sites. In de daaropvolgende campagne wordt, d.m.v beeld van het moleneiland, de toekomst van de bouw gebruikt om het bouwvakkerimago af te stoffen en jongeren te interesseren voor middenkaderberoepen in de bouwsector.
Doelgroep(en)
De primaire doelgroep van de campagne wordt gevormd door (oudere) jongeren in de leeftijd van 15 t/m 29 jaar. Voornamelijk mannen die zich aan het (her)orienteren zijn op hun beroepskeuze. In de slipstream worden algemeen publiek, ouders en beinvloeders meegenomen.