Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Kinderen voor Kinderen KARAOKE
Opdrachtgever:
Vara Nieuwe Media
Bureau:
LBi Lost Boys
Datum eerste publicatie:
15/10/2008
url:
http://kvk.karaoke.vara.nl/
Categorie:
Interactieve TV & Online Video
Website
Crossmedia

Credits

Concept:
VARA Nieuwe Media: Edwin Valent
Art Direction / Design:
LBi Lost Boys: Hannes van Raaij, Casper Boekhout
Copy / Redactie:
VARA Nieuwe Media/ Lbi Lostboys
Interaction Design:
LBi Lost Boys: Rens Meijer, Marianne Bossema
Technische realisatie:
VARA Nieuwe Media/ LBi Lost Boys/ DutchView
Account:
VARA Nieuwe Media
Verantwoordelijk bij klant:
LBi Lostboys: Stijn Hazen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Kinderen voor Kinderen liedjes meezingen, opnemen, je audiofragment of videoclip op de site plaatsen en doorsturen naar vrienden en/of familie. Het kan allemaal met Kinderen voor Kinderen Internetkaraoke.
Iedereen is wel eens jaloers geweest op de uitverkorenen van het Kinderen voor Kinderen koor. Waarom zij wel en ik niet? VARA’s Kinderen voor Kinderen Karaoke laat nu alle Nederlandse kinderen (jong en oud) uit volle borst meezingen. Enthousiaste zangers kunnen in de bijzonder gebruiksvriendelijke flash applicatie kiezen uit klassiekers als ‘Op een onbewoond eiland’, en de nieuwste hits (‘De Gamer’ en ‘Buitenspelen’). De tool oogt en werkt simpel, maar biedt heel veel mogelijkheden:
 
• Elke week keuze uit meer Kinderen voor Kinderen liedjes;
• Het programma detecteert automatisch de webcam en microfoon, waar vrijwel elke moderne computer mee is uitgerust;
• Zing mee met de tekst in beeld en neem het resultaat direct op;
• Stuur je optreden heel gemakkelijk door naar iedereen die het horen moet;
• En als je een nog groter podium wenst, plaats je filmpje dan op de Kinderen voor Kinderen Karaoke website.
 
 
Edwin Valent van VARA Nieuwe Media heeft het concept bedacht en het bureau Lbi Lostboys heeft het design en project technisch gerealiseerd.
Voor/over product of dienst
In 1980 werd Kinderen voor Kinderen voor het eerst uitgezonden op televisie, en sindsdien is het een jaarlijks terugkerend fenomeen. Daarmee is Kinderen voor Kinderen een begrip voor iedereen die opgroeide in de jaren ’70 en later.
De lokale songfestivals zijn tegenwoordig een evenement waarmee Kinderen voor Kinderen door het hele jaar heen fans trekt. Met inmiddels 28 edities achter de rug heeft Kinderen voor Kinderen een legendarisch repertoire opgebouwd, dat in het geheugen van velen staat gegrift.
Dat repertoire wordt nu op een luchtige manier beschikbaar gemaakt voor iedereen die stiekem wel eens zélf op een podium zou willen staan. De schatkamer van Kinderen voor Kinderen is altijd open!
De flash karaoke applicatie is één van de innovatieve projecten van VARA Nieuwe Media. De applicatie maakt onderdeel uit van het crossmediaal uitrollen van het succesvolle jeugdprogramma.
Het bijzondere is de tweeweg variant: je kunt downloaden, alleen of met een groepje opnemen en vervolgens weer inzenden. Het programma detecteert automatisch de webcam en de microfoon. Je krijgt direct de vraag naar wie je de productie wilt doorsturen, waarmee we het viraal maken. Als je wilt kan je ook nog op de Kinderen voor Kinderen website komen met je video. De website is ontwikkeld op basis van allerlei onderzoeken naar kindvriendelijkheid en gebruiksvriendelijkheid en speciaal voor kinderen ontworpen en gebouwd.
Doelgroep(en)
De primaire doelgroep van de Online Karaoke Tool zijn in eerste instantie kinderen tussen 4 en 15 jaar.
Echter spreekt Kinderen voor Kinderen spreekt een veel grotere doelgroep aan.
Iedereen heeft wel een gevoel bij Kinderen voor Kinderen. Daarom is eigenlijk de doelgroep: Fans van Kinderen voor Kinderen, Jong en oud, man en vrouw.


Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Kinderen voor Kinderen liedjes meezingen, opnemen, je audiofragment of videoclip op de site plaatsen en doorsturen naar vrienden en/of familie. Het kan allemaal met Kinderen voor Kinderen Internetkaraoke.
Iedereen is wel eens jaloers geweest op de uitverkorenen van het Kinderen voor Kinderen koor. Waarom zij wel en ik niet? VARA’s Kinderen voor Kinderen Karaoke laat nu alle Nederlandse kinderen (jong en oud) uit volle borst meezingen. Enthousiaste zangers kunnen in de bijzonder gebruiksvriendelijke flash applicatie kiezen uit klassiekers als ‘Op een onbewoond eiland’, en de nieuwste hits (‘De Gamer’ en ‘Buitenspelen’). De tool oogt en werkt simpel, maar biedt heel veel mogelijkheden:
 
• Elke week keuze uit meer Kinderen voor Kinderen liedjes;
• Het programma detecteert automatisch de webcam en microfoon, waar vrijwel elke moderne computer mee is uitgerust;
• Zing mee met de tekst in beeld en neem het resultaat direct op;
• Stuur je optreden heel gemakkelijk door naar iedereen die het horen moet;
• En als je een nog groter podium wenst, plaats je filmpje dan op de Kinderen voor Kinderen Karaoke website.
 
 
Edwin Valent van VARA Nieuwe Media heeft het concept bedacht en het bureau Lbi Lostboys heeft het design en project technisch gerealiseerd.
Voor/over product of dienst
In 1980 werd Kinderen voor Kinderen voor het eerst uitgezonden op televisie, en sindsdien is het een jaarlijks terugkerend fenomeen. Daarmee is Kinderen voor Kinderen een begrip voor iedereen die opgroeide in de jaren ’70 en later.
De lokale songfestivals zijn tegenwoordig een evenement waarmee Kinderen voor Kinderen door het hele jaar heen fans trekt. Met inmiddels 28 edities achter de rug heeft Kinderen voor Kinderen een legendarisch repertoire opgebouwd, dat in het geheugen van velen staat gegrift.
Dat repertoire wordt nu op een luchtige manier beschikbaar gemaakt voor iedereen die stiekem wel eens zélf op een podium zou willen staan. De schatkamer van Kinderen voor Kinderen is altijd open!
De flash karaoke applicatie is één van de innovatieve projecten van VARA Nieuwe Media. De applicatie maakt onderdeel uit van het crossmediaal uitrollen van het succesvolle jeugdprogramma.
Het bijzondere is de tweeweg variant: je kunt downloaden, alleen of met een groepje opnemen en vervolgens weer inzenden. Het programma detecteert automatisch de webcam en de microfoon. Je krijgt direct de vraag naar wie je de productie wilt doorsturen, waarmee we het viraal maken. Als je wilt kan je ook nog op de Kinderen voor Kinderen website komen met je video. De website is ontwikkeld op basis van allerlei onderzoeken naar kindvriendelijkheid en gebruiksvriendelijkheid en speciaal voor kinderen ontworpen en gebouwd.
Doelgroep(en)
De primaire doelgroep van de Online Karaoke Tool zijn in eerste instantie kinderen tussen 4 en 15 jaar.
Echter spreekt Kinderen voor Kinderen spreekt een veel grotere doelgroep aan.
Iedereen heeft wel een gevoel bij Kinderen voor Kinderen. Daarom is eigenlijk de doelgroep: Fans van Kinderen voor Kinderen, Jong en oud, man en vrouw.


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Kinderen voor Kinderen liedjes meezingen, opnemen, je audiofragment of videoclip op de site plaatsen en doorsturen naar vrienden en/of familie. Het kan allemaal met Kinderen voor Kinderen Internetkaraoke.
Iedereen is wel eens jaloers geweest op de uitverkorenen van het Kinderen voor Kinderen koor. Waarom zij wel en ik niet? VARA’s Kinderen voor Kinderen Karaoke laat nu alle Nederlandse kinderen (jong en oud) uit volle borst meezingen. Enthousiaste zangers kunnen in de bijzonder gebruiksvriendelijke flash applicatie kiezen uit klassiekers als ‘Op een onbewoond eiland’, en de nieuwste hits (‘De Gamer’ en ‘Buitenspelen’). De tool oogt en werkt simpel, maar biedt heel veel mogelijkheden:
 
• Elke week keuze uit meer Kinderen voor Kinderen liedjes;
• Het programma detecteert automatisch de webcam en microfoon, waar vrijwel elke moderne computer mee is uitgerust;
• Zing mee met de tekst in beeld en neem het resultaat direct op;
• Stuur je optreden heel gemakkelijk door naar iedereen die het horen moet;
• En als je een nog groter podium wenst, plaats je filmpje dan op de Kinderen voor Kinderen Karaoke website.
 
 
Edwin Valent van VARA Nieuwe Media heeft het concept bedacht en het bureau Lbi Lostboys heeft het design en project technisch gerealiseerd.
Voor/over product of dienst
In 1980 werd Kinderen voor Kinderen voor het eerst uitgezonden op televisie, en sindsdien is het een jaarlijks terugkerend fenomeen. Daarmee is Kinderen voor Kinderen een begrip voor iedereen die opgroeide in de jaren ’70 en later.
De lokale songfestivals zijn tegenwoordig een evenement waarmee Kinderen voor Kinderen door het hele jaar heen fans trekt. Met inmiddels 28 edities achter de rug heeft Kinderen voor Kinderen een legendarisch repertoire opgebouwd, dat in het geheugen van velen staat gegrift.
Dat repertoire wordt nu op een luchtige manier beschikbaar gemaakt voor iedereen die stiekem wel eens zélf op een podium zou willen staan. De schatkamer van Kinderen voor Kinderen is altijd open!
De flash karaoke applicatie is één van de innovatieve projecten van VARA Nieuwe Media. De applicatie maakt onderdeel uit van het crossmediaal uitrollen van het succesvolle jeugdprogramma.
Het bijzondere is de tweeweg variant: je kunt downloaden, alleen of met een groepje opnemen en vervolgens weer inzenden. Het programma detecteert automatisch de webcam en de microfoon. Je krijgt direct de vraag naar wie je de productie wilt doorsturen, waarmee we het viraal maken. Als je wilt kan je ook nog op de Kinderen voor Kinderen website komen met je video. De website is ontwikkeld op basis van allerlei onderzoeken naar kindvriendelijkheid en gebruiksvriendelijkheid en speciaal voor kinderen ontworpen en gebouwd.
Doelgroep(en)
De primaire doelgroep van de Online Karaoke Tool zijn in eerste instantie kinderen tussen 4 en 15 jaar.
Echter spreekt Kinderen voor Kinderen spreekt een veel grotere doelgroep aan.
Iedereen heeft wel een gevoel bij Kinderen voor Kinderen. Daarom is eigenlijk de doelgroep: Fans van Kinderen voor Kinderen, Jong en oud, man en vrouw.