Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Vergeet IQ, vergeet EQ, want nu is er QQ!
Opdrachtgever:
Quest
Datum eerste publicatie:
05/12/2008
url:
http://quest.nl & qq.quest.nl
Categorie:
Crossmedia
Content

Credits

Concept:
Karlijn van Overbeek & Tonie Mudde (Quest)
Art Direction / Design:
Michael Dekker (IJsfontein)
Copy / Redactie:
Quest-redactie
Technische realisatie:
IJsfontein Interactive Media (voor de QQ Test zelf), The Pharmacy voor quest.nl en de Quest-community


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Het tijdschrift Quest is in zijn korte bestaan uitgegroeid tot het grootste maandblad van Nederland. In februari 2009 bestond Quest vijf jaar. Het tijdschrift greep dit jubileum aan om ook het merk quest.nl op de kaart te zetten.
Op 10 februari 2009 is een compleet vernieuwde site gelanceerd, met een spectaculaire intelligentietest: de Quest QQ Test. Deze meervoudige intelligentietest meet 7 intelligenties, waaronder muzikaliteit, fijnmotoriek en mensenkennis. Doordat de test geijkt is door onderzoeksbureau TNS-NIPO kunnen gebruikers hun scores vergelijken met de gemiddelde Nederlander.
 
De lancering van de QQ test is de kick off geweest van de nieuwe website met community die gebouwd is op het WLCP. Het "White Labelled Community Platform" is door G+J Internationaal ontwikkeld als uitwisselbaar platform voor alle online titels van G+J Worldwide. G+J positioneert zichzelf hiermee als vernieuwde en vooruitstrevende uitgever, om naast print ook op internet de grootste uitgever van Europa te worden.
Voor/over product of dienst
Quest biedt ‘braintainment’: een spannende, humoristische en verrassende kijk op de wereld van geschiedenis, mens&lichaam, psychologie, techniek, natuur, misdaad, sport en wetenschap. Quest bestaat nu 5 jaar en heeft zich in die jaren ontwikkeld tot meest gelezen maandblad van Nederland. Waar Quest begonnen is als tijdschrift, is Quest nu een merk  met vele succesvolle producten die het Quest-merk dragen: scheurkalenders, games, boeken, dvd’s en natuurlijk de website quest.nl
Doelgroep(en)
Mannen & vrouwen, alle leeftijden, alle opleidingsniveaus, kortom: iedereen.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Het tijdschrift Quest is in zijn korte bestaan uitgegroeid tot het grootste maandblad van Nederland. In februari 2009 bestond Quest vijf jaar. Het tijdschrift greep dit jubileum aan om ook het merk quest.nl op de kaart te zetten.
Op 10 februari 2009 is een compleet vernieuwde site gelanceerd, met een spectaculaire intelligentietest: de Quest QQ Test. Deze meervoudige intelligentietest meet 7 intelligenties, waaronder muzikaliteit, fijnmotoriek en mensenkennis. Doordat de test geijkt is door onderzoeksbureau TNS-NIPO kunnen gebruikers hun scores vergelijken met de gemiddelde Nederlander.
 
De lancering van de QQ test is de kick off geweest van de nieuwe website met community die gebouwd is op het WLCP. Het "White Labelled Community Platform" is door G+J Internationaal ontwikkeld als uitwisselbaar platform voor alle online titels van G+J Worldwide. G+J positioneert zichzelf hiermee als vernieuwde en vooruitstrevende uitgever, om naast print ook op internet de grootste uitgever van Europa te worden.
Voor/over product of dienst
Quest biedt ‘braintainment’: een spannende, humoristische en verrassende kijk op de wereld van geschiedenis, mens&lichaam, psychologie, techniek, natuur, misdaad, sport en wetenschap. Quest bestaat nu 5 jaar en heeft zich in die jaren ontwikkeld tot meest gelezen maandblad van Nederland. Waar Quest begonnen is als tijdschrift, is Quest nu een merk  met vele succesvolle producten die het Quest-merk dragen: scheurkalenders, games, boeken, dvd’s en natuurlijk de website quest.nl
Doelgroep(en)
Mannen & vrouwen, alle leeftijden, alle opleidingsniveaus, kortom: iedereen.