Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
CompanyRating: bedrijven in 1 oogopslag beoordeeld
Opdrachtgever:
VNU Media
Bureau:
Woedend!
Datum eerste publicatie:
25/08/2008
url:
http://www.companyrating.nl
Categorie:
Website
Design

Credits

Concept:
Sander den Heijer, Merel Hoogendorp, Paul Woltering, Silvan Kersten, Moc Gravemaker, Jan Guichelaar, Willem Verspyck, Bart Janssen, Peep van der Molen
Art Direction / Design:
Silvan Kersten
Copy / Redactie:
Peep van der Molen
Interaction Design:
Jan Guichelaar, Martin de Witte
Technische realisatie:
Jan Guichelaar, Marc van Eijk
Account:
Merel Hoogendorp
Verantwoordelijk bij klant:
Sander den Heijer


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
CompanyRating is een nieuwe website waar je je mening kunt geven over de organisatie waar je werkt - of waar je gewerkt of gesolliciteerd hebt. En je kunt er de mening van anderen zien, plus de redenen lezen hoe zij tot hun beoordeling kwamen. Belangrijkste ambitie: in 1 oogopslag zichtbaar maken wat men van een bepaald bedrijf vindt.
CompanyRating is door het bureau samen met de opdrachtgever bedacht - en daarna door het bureau ontworpen en gebouwd. De content (de reviews van bedrijven) is afkomstig van bezoekers van de site. Het platform is dus niet van, maar wel voor en door werknemers.
Voor/over product of dienst
VNU Media is een uitgever die z'n geld verdient met advertenties voor banen, onder andere met de titel Intermediair. Naast de bestaande, eigen site wil Intermediair op nieuwe manieren z'n doelgroep (hoogopgeleiden) bereiken. Met deze nieuwe site hoopt VNU te voorzien in een behoefte: mensen willen graag weten hoe het er nu echt aan toegaat bij een bedrijf waar ze interesse in hebben. Inside information, zeg maar. Op den duur wordt het voor VNU interessant om een link te plaatsen naar de vacatures per bedrijf.
Doelgroep(en)
Werknemers met een opleiding op niveau HBO en WO: de doelgroep van Intermediair.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
CompanyRating is een nieuwe website waar je je mening kunt geven over de organisatie waar je werkt - of waar je gewerkt of gesolliciteerd hebt. En je kunt er de mening van anderen zien, plus de redenen lezen hoe zij tot hun beoordeling kwamen. Belangrijkste ambitie: in 1 oogopslag zichtbaar maken wat men van een bepaald bedrijf vindt.
CompanyRating is door het bureau samen met de opdrachtgever bedacht - en daarna door het bureau ontworpen en gebouwd. De content (de reviews van bedrijven) is afkomstig van bezoekers van de site. Het platform is dus niet van, maar wel voor en door werknemers.
Voor/over product of dienst
VNU Media is een uitgever die z'n geld verdient met advertenties voor banen, onder andere met de titel Intermediair. Naast de bestaande, eigen site wil Intermediair op nieuwe manieren z'n doelgroep (hoogopgeleiden) bereiken. Met deze nieuwe site hoopt VNU te voorzien in een behoefte: mensen willen graag weten hoe het er nu echt aan toegaat bij een bedrijf waar ze interesse in hebben. Inside information, zeg maar. Op den duur wordt het voor VNU interessant om een link te plaatsen naar de vacatures per bedrijf.
Doelgroep(en)
Werknemers met een opleiding op niveau HBO en WO: de doelgroep van Intermediair.