Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
's Werelds 1e Interactieve Proefrit
Opdrachtgever:
BMW Nederland
Bureau:
UbachsWisbrun/JWT
Datum eerste publicatie:
22/09/2008
url:
http://www.interactieveproefrit.nl/case_nl
Categorie:
Online Campagne
Innovation

Credits

Concept:
Thomas Reinhold, Thom van Rijckevorsel (UbachsWisbrun/JWT), Barend Raaff (DNB)
Art Direction / Design:
Thom van Rijckevorsel
Copy / Redactie:
Thomas Reinhold
Interaction Design:
Thuc Banh
Technische realisatie:
DNB Media
Account:
Jacqueline van Schaik


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Twee BMW’s, uitgerust met webcams, audio en GPS, haalden twee weken lang mensen op voor een proefrit, die iedereen op interactieveproefrit.nl kon volgen. Hier creëerden we een platform voor transparante communicatie. Zo konden sitebezoekers via webcams over de schouder van de bestuurder meekijken. Men kon hun vragen stellen over de auto, want iedere BMW had een telefoonnummer. Na de rit gaf de bestuurder per sms zijn mening over de auto. Dit bericht kon iedereen teruglezen op de website. Alle communicatie liep zonder controle door een derde partij. Daarnaast ontwikkelden we een widget, die al snel werd verspreid binnen online communities en autoblogs. Bestuurders kregen de kans speciale routes te rijden, bijvoorbeeld over het Circuit van Zandvoort en de Kombaan in Lelystad.
Technische realisatie:
Moderne technieken maken een hoop mogelijk. Een live verbinding tussen auto en internet bijvoorbeeld. Hiervoor installeerden we in iedere auto vier camera’s, elk verbonden met een laptop. Deze computer bevatte weer speciale streamingsoftware, die de videobeelden verstuurde via snel mobiel internet. Voor maximale bandbreedte gebruikten we drie providers (KPN, Vodafone en T-mobile). Voor de beste kwaliteit werd steeds automatisch voor de beste lijn gekozen. Naast videobeeld werden zo ook de GPS-positie en een audiostream doorgestuurd.
Voor/over product of dienst
BMW bestaat als autofabrikant al sinds 1928 en is wereldwijd een van de bekendste en meest gerenommeerde automerken. Het merk staat sinds dag 1 voor innovatie en vooruitgang. Zo heeft BMW EfficientDynamics ontwikkeld. Dit is de unieke motortechnologie die brandstofbesparing combineert met meer vermogen
Doelgroep(en)
Door succes gedreven jongeren en vooruitstrevende ouderen.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Twee BMW’s, uitgerust met webcams, audio en GPS, haalden twee weken lang mensen op voor een proefrit, die iedereen op interactieveproefrit.nl kon volgen. Hier creëerden we een platform voor transparante communicatie. Zo konden sitebezoekers via webcams over de schouder van de bestuurder meekijken. Men kon hun vragen stellen over de auto, want iedere BMW had een telefoonnummer. Na de rit gaf de bestuurder per sms zijn mening over de auto. Dit bericht kon iedereen teruglezen op de website. Alle communicatie liep zonder controle door een derde partij. Daarnaast ontwikkelden we een widget, die al snel werd verspreid binnen online communities en autoblogs. Bestuurders kregen de kans speciale routes te rijden, bijvoorbeeld over het Circuit van Zandvoort en de Kombaan in Lelystad.
Technische realisatie:
Moderne technieken maken een hoop mogelijk. Een live verbinding tussen auto en internet bijvoorbeeld. Hiervoor installeerden we in iedere auto vier camera’s, elk verbonden met een laptop. Deze computer bevatte weer speciale streamingsoftware, die de videobeelden verstuurde via snel mobiel internet. Voor maximale bandbreedte gebruikten we drie providers (KPN, Vodafone en T-mobile). Voor de beste kwaliteit werd steeds automatisch voor de beste lijn gekozen. Naast videobeeld werden zo ook de GPS-positie en een audiostream doorgestuurd.
Voor/over product of dienst
BMW bestaat als autofabrikant al sinds 1928 en is wereldwijd een van de bekendste en meest gerenommeerde automerken. Het merk staat sinds dag 1 voor innovatie en vooruitgang. Zo heeft BMW EfficientDynamics ontwikkeld. Dit is de unieke motortechnologie die brandstofbesparing combineert met meer vermogen
Doelgroep(en)
Door succes gedreven jongeren en vooruitstrevende ouderen.