Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Rob Boss
Opdrachtgever:
Nobele Match
Bureau:
Pool Worldwide
Datum eerste publicatie:
14/05/2008
url:
http://www.youtube.com/watch?v=RKcMfQrqC7I
Categorie:
Online Campagne
Content

Credits

Concept:
Erwin Kleinjan & Hesling Reidinga
Copy / Redactie:
Nick Schonfeld
Technische realisatie:
Comrad
Account:
David van der Meulen
Verantwoordelijk bij klant:
Jasmijn Andringa


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Stichting Nobel lanceerde begin 2008 een nieuwe service, Nobelematch. Vraag was deze dienst bekendheid te geven en onder de aandacht te brengen van de doelgroep. Er was echter geen budget beschikbaar.
Uitgangspunt was derhalve een makkelijk te produceren filmpje, met grote virale waarde, zodat het zichzelf grotendeels zou verspreiden. Uitdaging was de boodschap niet ten koste te laten gaan van de grote cijfers.
Gekozen concept werd Rob Boss. Een parodie op Bob Ross, die zijn kracht onleent aan het contrast tussen de gemoedelijkheid en vrolijkheid van Rob Boss en het donkere, schrijnende tafereel dat zich langzaam op zijn doek ontvouwt.
Voor/over product of dienst
Nobelematch is een initiatief van Stichting NoBEL.
Al werkende met creatieven, bedrijven en goede doelen, bleek dat naast de landelijke campagnes die vanuit NoBEL geïnitieerd werden, grote behoefte was aan een match op een 'lager' niveau; kleinschaliger goede doelen, die een promotiebudget ontberen, koppelen aan creatieven.
Om deze partijen te effectief te koppelen heeft NoBEL de Nobelematch in het leven geroepen: een online platform waar vraag (van goede doelen) en aanbod (van creatieven en bedrijven in de communicatiebranch) aan elkaar gematched worden. Op deze manier worden kleinere goede doelen in staat gesteld hoogwaardigere communicatie te maken en creatieven te bouwen aan hun portfolio.
Doelgroep(en)
Primair:
Creatieven in Nederland.
Secundair:
Een ieder die op een manier gelieerd is aan creatieven of de creatieve branche.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Stichting Nobel lanceerde begin 2008 een nieuwe service, Nobelematch. Vraag was deze dienst bekendheid te geven en onder de aandacht te brengen van de doelgroep. Er was echter geen budget beschikbaar.
Uitgangspunt was derhalve een makkelijk te produceren filmpje, met grote virale waarde, zodat het zichzelf grotendeels zou verspreiden. Uitdaging was de boodschap niet ten koste te laten gaan van de grote cijfers.
Gekozen concept werd Rob Boss. Een parodie op Bob Ross, die zijn kracht onleent aan het contrast tussen de gemoedelijkheid en vrolijkheid van Rob Boss en het donkere, schrijnende tafereel dat zich langzaam op zijn doek ontvouwt.
Voor/over product of dienst
Nobelematch is een initiatief van Stichting NoBEL.
Al werkende met creatieven, bedrijven en goede doelen, bleek dat naast de landelijke campagnes die vanuit NoBEL geïnitieerd werden, grote behoefte was aan een match op een 'lager' niveau; kleinschaliger goede doelen, die een promotiebudget ontberen, koppelen aan creatieven.
Om deze partijen te effectief te koppelen heeft NoBEL de Nobelematch in het leven geroepen: een online platform waar vraag (van goede doelen) en aanbod (van creatieven en bedrijven in de communicatiebranch) aan elkaar gematched worden. Op deze manier worden kleinere goede doelen in staat gesteld hoogwaardigere communicatie te maken en creatieven te bouwen aan hun portfolio.
Doelgroep(en)
Primair:
Creatieven in Nederland.
Secundair:
Een ieder die op een manier gelieerd is aan creatieven of de creatieve branche.