Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Volkswagen Scirocco
Opdrachtgever:
Pon's Automobielhandel
Bureau:
ACHTUNG!
Datum eerste publicatie:
01/11/2008
url:
http://www.achtung.nl/awards/2008/scirocco
Categorie:
Online Campagne
Crossmedia

Credits

Concept:
Mervyn ten Dam, Jort Schutte
Art Direction / Design:
Jort Schutte
Copy / Redactie:
Mervyn ten Dam
Interaction Design:
Remko Hulst
Technische realisatie:
Patrick Pietens
Account:
Noam Erlich
Verantwoordelijk bij klant:
Mathijs Hagenaars


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De Volkswagen Scirocco is terug van weggeweest. 34 jaar geleden maakt de Scirocco zijn debuut tot het model in 1992 van de markt werd gehaald. In oktober 2008 introduceert Volkswagen echter opnieuw het sportieve model van weleer, nu met een geheel nieuw en eigentijds design en vooral uitmuntende rijeigenschappen.
Om het Nederlands publiek van de terugkeer van de Scirocco te vergewissen en direct de verwachtingen scherp te stellen, positioneren we het sportieve model met een knipoog zoals men van Volkswagen gewend is: Scirocco, de attractie van Volkswagen. Via een cross-media campagne tonen we de Scirocco in zijn volle glorie, en spelen we op subtiele wijze met de belofte dat het rijden in de Scirocco voelt als een attractie: vol spanning, snelheid en met de nodige adrenaline. Zo attenderen abri’s nietsvermoedende voorbijgangers op de Scirocco middels knipperende lichten en het geluid van een startende kermisattractie, bevat de printuiting twee fiches die toegang geven tot een proefrit in de nieuwe attractie van Volkswagen bij de dealer, en staat de auto in de showroom opgesteld achter toegangspoortjes zoals die bij een achtbaan worden gebruikt. Online kunnen bezoekers de auto in banners of via de Adrenelator-advergame de inzittenden de rit van hun leven bezorgen.
Voor/over product of dienst
De nieuwe Volkswagen Scirocco
Doelgroep(en)
Primair hoogopgeleide volwassenen 35-40 (mannen en vrouwen)
Secundair jeugdige trendsetters (25-30)


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De Volkswagen Scirocco is terug van weggeweest. 34 jaar geleden maakt de Scirocco zijn debuut tot het model in 1992 van de markt werd gehaald. In oktober 2008 introduceert Volkswagen echter opnieuw het sportieve model van weleer, nu met een geheel nieuw en eigentijds design en vooral uitmuntende rijeigenschappen.
Om het Nederlands publiek van de terugkeer van de Scirocco te vergewissen en direct de verwachtingen scherp te stellen, positioneren we het sportieve model met een knipoog zoals men van Volkswagen gewend is: Scirocco, de attractie van Volkswagen. Via een cross-media campagne tonen we de Scirocco in zijn volle glorie, en spelen we op subtiele wijze met de belofte dat het rijden in de Scirocco voelt als een attractie: vol spanning, snelheid en met de nodige adrenaline. Zo attenderen abri’s nietsvermoedende voorbijgangers op de Scirocco middels knipperende lichten en het geluid van een startende kermisattractie, bevat de printuiting twee fiches die toegang geven tot een proefrit in de nieuwe attractie van Volkswagen bij de dealer, en staat de auto in de showroom opgesteld achter toegangspoortjes zoals die bij een achtbaan worden gebruikt. Online kunnen bezoekers de auto in banners of via de Adrenelator-advergame de inzittenden de rit van hun leven bezorgen.
Voor/over product of dienst
De nieuwe Volkswagen Scirocco
Doelgroep(en)
Primair hoogopgeleide volwassenen 35-40 (mannen en vrouwen)
Secundair jeugdige trendsetters (25-30)