Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Volkswagen Golf
Opdrachtgever:
Pon's Automobielhandel
Bureau:
ACHTUNG!
Datum eerste publicatie:
20/10/2008
url:
http://www.achtung.nl/awards/2008/volkswagengolf/NL/
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Mervyn ten Dam, Julien Rademaker
Art Direction / Design:
Daniel Sytsma
Copy / Redactie:
Floris Hulsmann
Interaction Design:
Remko Hulst
Technische realisatie:
Jeroen Lam
Account:
Elnaz Bahrami
Verantwoordelijk bij klant:
Marie-Louise Busscher


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
In 1974 introduceert Volkswagen zijn meest succesvolle model ooit: De Volkswagen Golf. In 2008 introduceert Volkswagen de nieuwe Golf 6. Wat kun je na 34 jaar nog over dit geliefde model vertellen? Dat hij op 300 punten verbeterd is? Nee, dat zou het merk misstaan. In het 34 jaar bestaan is de Golf constant verbeterd en geëvolueerd. Daaruit ontstond de tagline: De Golf. Standaard met 34 jaar ervaring. En we stelden ons 1 vraag: Zijn er ook Golf rijders met 34 jaar ervaring, die al 34 jaar onafgebroken in een Golf rijden? We startten een zoektocht via tv, radio, internet en print. De rijder met het meeste ervaring mocht zijn Golf omruilen voor een gloednieuwe Golf 6. Het resultaat was overweldigend. In 3 weken schreven meer dan 5000 Golf rijders zich in, waaronder ruim 500 mensen met 34 jaar ervaring! Interviews met de opvallendste inschrijvers werden uitgezonden op internet en televisie.
Voor/over product of dienst
De Volkswagen Golf, introductie van de Golf 6.
Doelgroep(en)
Iedereen met een rijbewijs.