Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
LGG Battle
Opdrachtgever:
Campina
Bureau:
IJsfontein
Datum eerste publicatie:
15/03/2008
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
IJsfontein
Art Direction / Design:
IJsfontein (Raimond Reijmers)
Copy / Redactie:
IJsfontein, Scriptum
Interaction Design:
IJsfontein (Raimond Reijmers, Paul Houx)
Technische realisatie:
IJsfontein (Paul Houx)
Account:
IJsfontein
Verantwoordelijk bij klant:
Chantal Boer, Anita Peerdeman


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
De LGG Battle is een interactieve installatie die IJsfontein maakte in opdracht van Campina, voor het merk Vifit. De installatie staat in experience center Corpus in Oegstgeest, waar de bezoeker een leerzame en vermakelijke reis door de mens maakt.

De installatie bestaat uit twee onderdelen, het informatieve gedeelte en de game. In het informatieve gedeelte kan de bezoeker inzoomen op een gedeelte van de darm en de ‘tocht’ van een slokje Vifit volgen. Op deze manier kunnen bezoekers zien hoe de darmen werken, en wat de functie van Vifit is.

De game is gericht op de bacteriën die zich in de darmwand van ieder mens bevinden. Bij aanvang van de game is de verhouding uit balans en jij moet ervoor zorgen dat dit weer goed komt. Dat doe je door de strijd aan te gaan met de slechte bacteriën. Door met ballen tegen de virtuele darmwand te gooien, schakel je de slechte bacteriën uit en blijven de goede bacteriën over om je te beschermen. Zo leer je wat het LGG bacterie doet en hoe Vifit daar een oplossing voor biedt.

Je kunt de game alleen, maar ook met zijn drieën of vieren spelen.
Voor/over product of dienst
Vifit van Campina.
Doelgroep(en)
Bezoekers van Corpus, Oegstgeest. Leeftijd: 8 jaar en ouder.