Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Que?! De quiz die niet kan
Opdrachtgever:
Hogeschool Rotterdam
Bureau:
.bone
Datum eerste publicatie:
18/06/2008
url:
http://www.viplogin.nl/inzendingen/que
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Rogier Beerends, Melchior Jong
Art Direction / Design:
Melchior Jong
Copy / Redactie:
Rogier Beerends
Interaction Design:
Maarten Regterschot
Technische realisatie:
.bone
Account:
Susanne Crooy
Verantwoordelijk bij klant:
Arno Vleugelers, Cristian van Nispen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Hogeschool Rotterdam zocht naar een manier om potentiële studenten op een sympathieke manier ‘over de drempel te trekken’. De actie diende aan te sluiten bij de pay-off ‘overtref jezelf’. Dus moesten we toekomstige studenten écht uitdagen. Op intellect en karakter. De oplossing bleek simpel. Om een Jaar Gratis Wonen te kunnen winnen moesten toekomstige studenten een quiz spelen. Tot de laatste vraag. Dat klinkt eenvoudig. Dat was het niet. Helemaal, althans. Of volledig. Wat? Precies:
 
Que?! De quiz die niet kan.
 
101 vragen. Van eenvoudig tot moeilijk tot vervreemdend tot bizar tot praktisch onmogelijk. Die vragen fout? Terug bij af.
Voor/over product of dienst
De Hogeschool Rotterdam is een toonaangevend kennisinstituut voor hoger beroepsonderwijs waar inmiddels 28.500 studenten aan hun carrière werken. De Hogeschool Rotterdam benut de kennis en ervaring van de beroepspraktijk voor haar opleidingen.
Doelgroep(en)
Primair
- Alle personen die in studiejaar 2007/2008 belangstelling getoond hebben voor een opleiding bij Hogeschool Rotterdam.
Secundair
- Eindexamenkandidaten HAVO VWO MBO regio groot Rotterdam (driehoek Den Haag, Breda Vlissingen).