Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
VerspillingsCheck
Opdrachtgever:
Nuon
Bureau:
.bone
Datum eerste publicatie:
01/07/2008
url:
http://www.viplogin.nl/inzendingen/verspillingscheck/
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
.bone
Art Direction / Design:
Maarten Regterschot
Copy / Redactie:
Rogier Beerends
Interaction Design:
Bastian Schilderink
Technische realisatie:
.bone
Account:
Jeroen Bouwmeester
Verantwoordelijk bij klant:
Saskia van Spierenburg


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Energie verspillen is zinloos. Nuon helpt dit voorkomen. .bone werd gevraagd een overall online campagne te bedenken op dit thema. Hierbij diende rekening te worden gehouden met de thematische insteek, de activatie en de bewijsvoering. Dit leidde tot de VerspillingsCheck. Op basis van persoonlijke gegevens, afgezet tegen het gemiddelde van vergelijkbare huishoudens, werd het verspillingsprofiel in kaart gebracht. Na het invullen volgde direct een kort advies, waarna de consument kon kiezen voor een uitgebreid advies per e-mail. Het advies dat uit de VerspillingsCheck volgde, vormde de bewijsvoering voor de claim ‘Nuon helpt’. Van eenvoudige tips tot verbeteringen aan het huis.
Voor/over product of dienst
Nuon is als energiebedrijf actief in de gehele energieketen, opereert in een mondiale markt en houdt rekening met de wereldomvattende milieuproblematiek.
Doelgroep(en)
Kosmopolieten en post-materialisten. Mensen die (meer dan) gemiddeld open staan voor milieu en duurzaamheid. We houden rekening met het feit dat een deel van deze doelgroep al klant is bij Nuon.