Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Sultana Mr Jummy
Opdrachtgever:
United Biscuits
Bureau:
ACHTUNG!, Alfred, Starcom
Datum eerste publicatie:
15/05/2008
url:
http://www.achtung.nl/awards/2008/sultanamrjummy/NL/
Categorie:
Crossmedia
Online Campagne
Media-Inzet

Credits

Concept:
Emile Dekker, Pascal Boogaert
Art Direction / Design:
Emile Dekker, Enzo Greco, Michiel van Ieperen
Copy / Redactie:
Pascal Boogaert
Interaction Design:
Remko Hulst
Technische realisatie:
Bas Lentfert, Suave
Account:
Elnaz Bahrami
Verantwoordelijk bij klant:
Wendie Volker, Koen Regout, Nicolette Burger


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De Sultana pop is sinds de eerste reclamespots in 2006 uitgegroeid tot een ware wannahave, nog voordat consumenten hem in 2008 via een spaaractie in de armen konden sluiten. Om zijn populariteit maximaal te benutten werd een campagne bedacht om MrJummy aan zoveel mogelijk vrienden te helpen. Voordat de spaaractie voor het grote publiek van start ging, werd via Hyves contact gelegd met fans van het eerste uur: zij konden met MrJummy op de foto en zo hun geliefde pop winnen. Deze fans maakten kans op één van de limited edition poppen door MrJummy e-cards aan hun vrienden te versturen. De verzamelde adressen is vervolgens de digitale spaarkaart toegestuurd voor de inmiddels gestarte spaaractie. Fans met hun verworven MrJummy dingen inmiddels massaal mee naar de levensgrote MrJummy door eigen filmpjes te posten op het MrJummy YouTube Channel.
Voor/over product of dienst
Sultana fruitbiscuits van United Biscuits.
Doelgroep(en)
Gezinnen met kinderen.


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De Sultana pop is sinds de eerste reclamespots in 2006 uitgegroeid tot een ware wannahave, nog voordat consumenten hem in 2008 via een spaaractie in de armen konden sluiten. Om zijn populariteit maximaal te benutten werd een campagne bedacht om MrJummy aan zoveel mogelijk vrienden te helpen. Voordat de spaaractie voor het grote publiek van start ging, werd via Hyves contact gelegd met fans van het eerste uur: zij konden met MrJummy op de foto en zo hun geliefde pop winnen. Deze fans maakten kans op één van de limited edition poppen door MrJummy e-cards aan hun vrienden te versturen. De verzamelde adressen is vervolgens de digitale spaarkaart toegestuurd voor de inmiddels gestarte spaaractie. Fans met hun verworven MrJummy dingen inmiddels massaal mee naar de levensgrote MrJummy door eigen filmpjes te posten op het MrJummy YouTube Channel.
Voor/over product of dienst
Sultana fruitbiscuits van United Biscuits.
Doelgroep(en)
Gezinnen met kinderen.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
De Sultana pop is sinds de eerste reclamespots in 2006 uitgegroeid tot een ware wannahave, nog voordat consumenten hem in 2008 via een spaaractie in de armen konden sluiten. Om zijn populariteit maximaal te benutten werd een campagne bedacht om MrJummy aan zoveel mogelijk vrienden te helpen. Voordat de spaaractie voor het grote publiek van start ging, werd via Hyves contact gelegd met fans van het eerste uur: zij konden met MrJummy op de foto en zo hun geliefde pop winnen. Deze fans maakten kans op één van de limited edition poppen door MrJummy e-cards aan hun vrienden te versturen. De verzamelde adressen is vervolgens de digitale spaarkaart toegestuurd voor de inmiddels gestarte spaaractie. Fans met hun verworven MrJummy dingen inmiddels massaal mee naar de levensgrote MrJummy door eigen filmpjes te posten op het MrJummy YouTube Channel.
Voor/over product of dienst
Sultana fruitbiscuits van United Biscuits.
Doelgroep(en)
Gezinnen met kinderen.