Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
It's all about the suit
Opdrachtgever:
Van Gils
Bureau:
Selmore
Datum eerste publicatie:
25/09/2008
url:
http://www.vangils.eu
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
It's all about the suit
Art Direction / Design:
Diederick Hillenius, Esin Cittone
Copy / Redactie:
Poppe van Pelt, Dom Nash
Account:
Olivier Koning, Rina Verweij, Wencke van lankveld (Selmore)
Verantwoordelijk bij klant:
Alexia van Engelen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Het mannenmodemerk Van Gils viert in de jaren ’80 hoogtij dagen. Die positie is in de loop van de jaren ingezakt. En door de komst van nieuwkomers als Suit Supply is Van Gils inmiddels ingehaald. Het merk Van Gils moet in heel Europa worden afgestoft en in een beweging weer relevant worden gemaakt.
Voor/over product of dienst
Van Gils. Het oer-Nedelandse bedrijf is eind jaren '40 opgericht en heeft zich vanaf de start tot aan de dag van vandaag gestort op het mannenpak. Het Van Gils pak wordt gekenmerkt door vakmanschap, kwaliteit en eigen signatuur.
Doelgroep(en)
Mannen, 30-45 jaar, hoger opgeleid en met een carrière in een corporate omgeving waar het gebruikelijk is om formeel gekleed te gaan. Gepaard met toenemend inkomen en sociale status, ontwikkelen deze mannen een verfijndere smaak. Ook wat betreft mode. Ze hebben al enkele pakken in de kast hangen en overwegen om een of twee nieuwe te kopen, waarbij ze zich er volledig van bewust zijn wat een goed pak voor ze kan doen. Kleren maken tenslotte de man; een gezegde dat zeker opgaat in de corporate wereld.