Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De Bijenkorf - Mobile QR code campagne
Opdrachtgever:
De Bijenkorf
Bureau:
digilogue
Datum eerste publicatie:
12/09/2008
url:
http://madsite.mobi/ibcshopping
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Bart ten Tije, Tim Bijlsma
Art Direction / Design:
Ashu Mathura, Bart ten Tije
Copy / Redactie:
Eva Vermeulen
Interaction Design:
Ashu Mathura
Technische realisatie:
Ashu Matura
Account:
Claudia Nijland
Verantwoordelijk bij klant:
Eva Vermeulen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Ieder jaar wordt in Amsterdam de International Broadcasting Convention (IBC) georganiseerd. Gedurende vijf dagen komen 50.000 vooral internationale, mannelijke bezoekers hiervoor naar de RAI. Voor de Bijenkorf een interessante groep die past in hun doelstelling om extra omzet te halen bij buitenlandse gasten. Maar hoe val je als lokaal warenhuis op in een congresomgeving die media en innovatie ademt? En hoe realiseer je interactie met een doelgroep die vooral geïnteresseerd is in innovatie en technologie? Het lukte digilogue met een unieke mobile QR code campagne in samenspel met een promotieteam, flyers en narrow casting. Nooit eerder was een mobiele QR code campagne voor een adverteerder op een congres in Nederland ingezet. En niet eerder werd een QR code campagne zo in samenspel met andere media ondersteund. De combinatie bleek een schot in de roos. Met opvallende media lukte het digilogue om de aandacht op de Bijenkorf te vestigen. De mobile QR code techniek realiseerde daar bovenop nog eens sympathie van en interactiviteit met de bezoekers.  Uniek campagneconcept:-    Mobile QR code campagne, ondersteund met diverse media-    Innovatieve congres advertising, niet eerder in Nederland vertoond-    Slimme inspeling op insight in doelgroep door fun en relevantie te bieden

Zie ook het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Q02Oh78JFUM
Voor/over product of dienst
De Bijenkorf is Nederlands meest exclusieve warenhuis, met 12 vestigingen in het land. Het warenhuis op de Dam in Amsterdam telt zes verdiepingen gevuld met van alles wat je ooit zou willen hebben. Bezoekers vinden er de laatste trends in mode en top designers merken, accessoires, parfums & sieraden, huisinrichting en duizenden andere leuke geschenken. Daarmee is De Bijenkorf voor toeristen en congresbezoekers een aantrekkelijke one-stop-shop. Door de vele bezienswaardigheden die Amsterdam te bieden heeft of een druk congresprogramma, is er relatief minder tijd om uitgebreid te shoppen. De Bijenkorf biedt de ideale uitkomst met alles wat de toerist zoekt onder een dak.
Doelgroep(en)
Bezoekers van de IBC, een internationaal congres dat in het teken staan van media, broadcasting en technologie. De campagne richtte zich specifiek op bezoekers van The Beach (Strand Zuid). Op The Beach kwamen bezoekers die na het bezoek van het congres wilden napraten, eten en/of borrelen en ontspannen. Daarmee was The Beach een goede omgeving om in te spelen op de overgang van congres naar de winkel. Bovendien was The Beach de enige ruimte waar niet-congres-gerelateerde adverteerders aanwezig konden zijn. De bezoekers laten zich vooral kenmerken door:-    Voornamelijk (internationale) mannen-    Bovenmatige interesse in innovatie en technologie