Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Nederland gaat voor een beter klimaat
Opdrachtgever:
Ministerie van VROM & de Rijks Voorlichtings Dienst
Bureau:
onstuimig interactieve communicatie, leylines, imagine'
Datum eerste publicatie:
03/12/2008
url:
http://www.beterklimaat.nl
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Ron Meijer & Hans Goedicke (imagine')
Art Direction / Design:
Laurens van Klaveren (Onstuimig)
Copy / Redactie:
Antoinette Hoes (Leylines) & Marc den Hertog (imagine')
Interaction Design:
Alex Griffioen & Floor van Opijnen (Onstuimig)
Technische realisatie:
Albert van Loo, Jorick Schram & Frank Heijkamp (Onstuimig)
Account:
Gertjan van Laar (Onstuimig) & Jolanda Slot (imagine')


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Beterklimaat.nl is het eindpunt van de crossmediale campagne 'Nederland gaat voor een beter klimaat'. Via de verschillende media & uitingen worden Nederlanders aangemoedigd om op Beterklimaat.nl te laten zien wat zij doen voor een beter klimaat. Hiermee gaat Beterklimaat.nl verder dan de standaard overheidsvoorlichting over de klimaatproblematiek, het doel van deze site is een beweging op gang brengen van Nederlanders die echt iets voor een beter klimaat aan het doen zijn.
Voor/over product of dienst
De campagne 'Nederland gaat voor een beter klimaat' is een initiatief van het Ministerie van VROM en de RVD. De campagne is gestart in het najaar van 2008 en zal (minimaal) tot 2010 lopen. Tijdens deze looptijd wordt op crossmediale wijze uiting gegeven aan het credo 'Nederland gaat voor een beter klimaat'. In de verschillende uitingen staat steeds het op gang brengen van een beweging centraal. Echte Nederlanders die echte dingen doen die leiden tot een beter klimaat. Geen wollige lange-termijn plannen, gewoon alledaagse kleine dingen waarmee iedereen kan bijdragen aan een beter klimaat. Door al deze initiatieven zichtbaar te maken op Beterklimaat.nl brengen bezoekers elkaar op ideeen en ontstaat een golfbeweging van goede initiatieven door Nederland.
Doelgroep(en)
- Algemeen publiek ouder dan 13 jaar