Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Rabobank zoekt Dreamchasers
Opdrachtgever:
Rabobank Valkenswaard en Waalre
Bureau:
105
Datum eerste publicatie:
29/09/2008
url:
http://www.award-entry.net/2009/spinawards/rabobank
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Eddy Salfischberger (105)
Art Direction / Design:
Teun Somers, Jackelien Beerens (105)
Copy / Redactie:
Serge van Marion (freelance)
Interaction Design:
Teun Somers (105)
Technische realisatie:
Supershift
Account:
Remco Salfischberger, Evelyn Smits (105)
Verantwoordelijk bij klant:
Lonieke de Ruiter (Rabobank)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Hoe beweeg je jongeren nog voor een low-interest product als een bankrekening? Een extra uitdaging in een tijd waarin jongeren verwend zijn door alle cadeaus die worden aangeboden. Rabobank "Valkenswaard en Waalre" geeft ze voor de verandering niets fysieks, maar een beleving in de vorm van een ruim drie weken durend cross-mediaal spel. Op deze manier wil deze Rabobank merkvoorkeur binnen deze moeilijke doelgroep bewerkstelligen.
Voor/over product of dienst
Rabo JongerenRekening: een betaalrekening speciaal gericht op jongeren vanaf 12 jaar. Naast een pinpas krijgen jongeren de mogelijkheid om te bankieren met hun mobiele telefoon.
Doelgroep(en)
Primair: Alle jongeren in de leeftijd van 12-18 jaar. Een zeer gevarieerde groep qua opleiding (VMBO, HAVO of VWO), sociale klasse en etnische afkomst. Deze jongeren zijn kritisch op reclameboodschappen en laten zich niet snel in beweging krijgen. School vinden ze een noodzakelijk kwaad. Ze kunnen wel wat extra lol beleven tijdens de tijd dat ze op school zijn.
Secundair: Hun ouders of verzorgers.