Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Op zoek naar Joseph
Opdrachtgever:
AVRO
Bureau:
AVRO
Datum eerste publicatie:
01/01/2008
url:
http://joseph.avro.nl
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Liesbeth Marcelis Marcel Kuijer
Art Direction / Design:
Freek te Water Leon Cozijnsen
Copy / Redactie:
Liesbeth Marcelis Richard van Luttikhuizen
Interaction Design:
Freek te Water
Technische realisatie:
Mike van der Eerden


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Crosmediaal concept rondom het tv programma Op zoek naar Joseph. Inzet van website, nieuwsbrief en TV en radio.
Voor/over product of dienst
Voor de tv-uitzendingen waren via internet (als eerste via de nieuwsbrief) filmpjes te bekijken van repetities, de Joseph Academy, extra audtities etc.
Zie http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/op_zoek_naar_joseph/video/
Via internet kon men kaarten reserveren voor het bijwonen van de liveshows waarvoor je AVRO-lid diende te worden. Internet had de primeur met de bekendmaking van de Josephs: elke 2 uur werd via de site een Joseph onthuld in aanloop naar de onthulling op tv. Daarna hielden de Josephs hun eigen weblogs bij met ervaringen, groeide er een grote community met fans van de Josephs, werd wekelijks de JosephMail (nieuwsbrief) verstuurd en werd er veelvuldig verwezen vanuit het TV-programma en het radioprogramma Musical Moods naar de website en vice versa. Bij de laatste vier liveshows op tv werden liveshow 1 en 2 via internet aan elkaar gekoppeld in het Online programma Joseph Backstage gepresenteerd door Chantal Janzen en Renate Schutte. Daarvoor was een livecall op tv. Tijdens de finale werd de community samengebracht in een nabijgelegen studio om samen de finale te ervaren en de winnende Joseph te zien optreden.
Doelgroep(en)
15-40 jaar, voornamelijk vrouwen, musicalgeïnteresseerden