Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Games in Concert
Opdrachtgever:
Sanoma Men's Magazines & NCRV/Bring it on (3FM)
Bureau:
Sanoma Men's Magazines & NCRV/Bring it on (3FM)
Datum eerste publicatie:
01/12/2008
url:
http://www.gamesinconcert.nl
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Games in Concert
Art Direction / Design:
Nvt
Copy / Redactie:
Nvt
Interaction Design:
Nvt
Technische realisatie:
NCRV en SMM
Account:
Gamer.nl & NCRV/Bring it on (3FM)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
A.) Wat is het? Unieke samensmelting culturen en generaties. De wereld van klassieke muziek wordt nieuw leven ingeblazen vanuit onverwachte hoek: de videogaming generatie.
B.) Wat gebeurt er? Metropole Orkest (70 man) en het PA'dam koor (10 man) spelen de allerbeste muziek uit de meest populaire videogames. Aan elkaar gepraat door een BN'er. Gastoptredens van The Sheer (deden de muziek uit voetbalspel FIFA), Brainpower en meer. Zelfs Wibi Soerjadi was van de partij, hij werd met staande ovatie onthaald.
C.) Is het succesvol? Sinds de start in november 2006 uitverkocht. Een bezoeker was zo enthousiast dat hij 's nachts een videoregistratie monteerde en op Youtube zette. Direct na editie 1 wilde MOJO Concerts het event opnemen in het programma van Lowlands 2007. En zo geschiedde. De allergrootste tent was tot de nok gevuld en de mensen gingen volkomen los. Deze nieuwe ervaring van klassieke muziek, vertolkt op een enerverende wijze, zorgde voor een onvergetelijke ervaring. Ook in 2008 was het evenement voortijdig uitverkocht.
D.) Rol van internet? De rol van internet was groot voor het succes. Het initiatief werd ondersteund door gaming community Gamer.nl, waardoor het fenomeen Games in Concert als een lopend vuurtje rondging.
Voor/over product of dienst
Unieke muzikale experience van de allerbeste computergames. Klassieke musici weten bij jong en oud een Night of the Proms gevoel te bewerkstelligen dat zijn weerga niet kent. Meer info op www.gamesinconcert.nl
Doelgroep(en)
Videogamers en liefhebbers van cultuur die open staan voor nieuwe ervaringen.