Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
online PR & seeding 'Milland'
Opdrachtgever:
Fundeon
Bureau:
YoungWorks
Datum eerste publicatie:
12/04/2008
url:
http://www.youtube.com/watch?v=1ym-I1Cm4SY
Categorie:
Media-Inzet

Credits

Concept:
Cees Dingler/Jeroen Vroegen/Dennis Zijlstra
Art Direction / Design:
Cees Dingler/Jeroen Vroegen
Copy / Redactie:
Cees Dingler/Jeroen Vroegen
Technische realisatie:
Edward Bergheim
Account:
Anouk Last
Verantwoordelijk bij klant:
Michiel Mons


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Online Pr & seeding campagne voor 'Milland'
Het algemene doel van de campagne was een imagoverbetering van de bouwsector realiseren. Onze taak was om de online PR & seeding van de campagnecontent in goede banen te leiden. Het proces werd gestart met een betaalde anonieme plaatsing van het Milland filmpje op Flabber. Leylines heeft hierna een online PR offensief gelanceerd, ruim 50 sites en blogs werden benaderd met op hun doelgroep afgestemde teksten en het eerste campagnefilmpje. De Pr in de eerste fase resulteerde in 10-tallen plaatsingen op grote en kleine sites, fora en blogs.
 
In de tweede fase werd 'de hoax' van het Milland filmpje geclaimd door afzender Fundeon en was er ruimte om de in de eerste fase impliciete campagne boodschap meer expliciet onder de aandacht te brengen. Om met Seth Godin te spreken "Who cares that 32,000,000 people saw your stupid video? If it didn’t market you or your business in a tangible, useful way.”
Ook rondom het tweede filmpje is weer een online PR offensief ingezet met op maat gemaakte content voor verschillende blogs. Ook deze PR activiteiten hebben geleid tot meerdere plaatsingen.
 
De online PR & seeding campagne voor 'Milland' realiseerde met een media & PR budget van slechts  €7000 krap 39 miljoen impressies voor slechts 20 eurocent per 1.000 impressies en bereikte 3,3 miljoen unieke bezoekers/ IP adressen. De campagnefilmpjes werden ruim 102.000 keer bekeken.
Voor/over product of dienst
Fundeon is het kenniscentrum beroepsonderwijs voor de bouw en infra. Fundeon is de schakel tussen het onderwijs en het bedrijfsleven. Fundeon adviseert bedrijven en werknemers in de bouw en infra op het gebied van scholing en loopbaanbeleid. Daarnaast stemt het de wensen van het beroepsonderwijs af op de bedrijfstak en promoot het werken en leren in de bouw en infra.
Doelgroep(en)
De primaire doelgroep van de campagne wordt gevormd door (oudere) jongeren in de leeftijd van 15 t/m 29 jaar. Voornamelijk mannen die zich aan het (her)orienteren zijn op hun beroepskeuze. In de slipstream worden algemeen publiek, ouders en beinvloeders meegenomen.