Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
"Beleggen met BlackRock"
Opdrachtgever:
BlackRock
Bureau:
Energize
Datum eerste publicatie:
22/04/2008
url:
http://www.energize.nl/spinawards/
Categorie:
Crossmedia
Design

Credits

Concept:
Hans Adelaars, Klaas Weima, Floor Massee
Art Direction / Design:
Bart te Riele, Paul Bartels
Copy / Redactie:
Karen Harmsen
Interaction Design:
Hendrik-Jan de Harder
Technische realisatie:
Ayse Geertsema
Account:
Klaas Weima, Feikje Luijf


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Beleggen met BlackRock
Hoe breng je de naamsverandering van je organisatie onder de aandacht bij een doelgroep die je niet direct mag benaderen? We lieten beleggingsadviseurs hun eigen broodje beleggen.  En ineens gingen veel meer deuren open dan ooit voor mogelijk gehouden was.
 
Je boterham beleggen.  
Stel je voor, je schuift ’s morgens achter je bureau en treft daar je een lege, zwarte lunchzak aan, met daarop een code en URL. Dit maakt je op z’n minst nieuwsgierig. En dát is precies wat we op 22 april bij de beleggingsadviseurs van grootbanken wilden bereiken. Met als doel gehoor en bekendheid geven aan de naamsverandering van BlackRock. Via www.beleggenmetblackrock.nl kwamen ze op een site, ingericht als traiteurwinkel met BlackRock signatuur. Hier kozen ze uit 7 broodjes, die refereerden aan diverse beleggingsthema’s. Nadat ze hun broodje hadden gekozen, konden de adviseurs deze naar eigen smaak zelf beleggen.
 
Gesprek van de dag
Op de dag van de naamsverandering, 28 april 2008, leverden 8 koelwagens en 40 koeriers de broodjes door heel Nederland bij de adviseurs af. En dat zorgde voor de nodige gespreksstof tijdens de lunch, één van de weinige sociale interactiemomenten tijdens een kantoordag. In plaats van de sponzige gehaktballen van de bedrijfskantine of de eeuwige maandagochtendfile, waren de Broodjes BlackRock en de naamswijziging die dag het positieve lunchonderwerp.
Voor/over product of dienst
BlackRock is een vooraanstaand aanbieder van wereldwijde vermogens- en risicobeheerders en adviesdiensten aan clienten overal ter wereld. Op 28 april 2008 veranderde de naam van BlackRock Merrill Lynch Investment Managers in BlackRock. BlackRock wilde zich onder de nieuwe naam aan de beleggingsadviseurs voorstellen. Hiervoor ontwikkelde Energize een originele en crossmediale campagne: Beleggen met BlackRock. Hiermee brachten we de naamswijziging toch onder de aandacht bij de adviseurs, ondanks we de doelgroep niet direct mochten benaderen.
Doelgroep(en)
De Nederlandse beleggingsadviseurs van grootbanken.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Beleggen met BlackRock
Hoe breng je de naamsverandering van je organisatie onder de aandacht bij een doelgroep die je niet direct mag benaderen? We lieten beleggingsadviseurs hun eigen broodje beleggen.  En ineens gingen veel meer deuren open dan ooit voor mogelijk gehouden was.
 
Je boterham beleggen.  
Stel je voor, je schuift ’s morgens achter je bureau en treft daar je een lege, zwarte lunchzak aan, met daarop een code en URL. Dit maakt je op z’n minst nieuwsgierig. En dát is precies wat we op 22 april bij de beleggingsadviseurs van grootbanken wilden bereiken. Met als doel gehoor en bekendheid geven aan de naamsverandering van BlackRock. Via www.beleggenmetblackrock.nl kwamen ze op een site, ingericht als traiteurwinkel met BlackRock signatuur. Hier kozen ze uit 7 broodjes, die refereerden aan diverse beleggingsthema’s. Nadat ze hun broodje hadden gekozen, konden de adviseurs deze naar eigen smaak zelf beleggen.
 
Gesprek van de dag
Op de dag van de naamsverandering, 28 april 2008, leverden 8 koelwagens en 40 koeriers de broodjes door heel Nederland bij de adviseurs af. En dat zorgde voor de nodige gespreksstof tijdens de lunch, één van de weinige sociale interactiemomenten tijdens een kantoordag. In plaats van de sponzige gehaktballen van de bedrijfskantine of de eeuwige maandagochtendfile, waren de Broodjes BlackRock en de naamswijziging die dag het positieve lunchonderwerp.
Voor/over product of dienst
BlackRock is een vooraanstaand aanbieder van wereldwijde vermogens- en risicobeheerders en adviesdiensten aan clienten overal ter wereld. Op 28 april 2008 veranderde de naam van BlackRock Merrill Lynch Investment Managers in BlackRock. BlackRock wilde zich onder de nieuwe naam aan de beleggingsadviseurs voorstellen. Hiervoor ontwikkelde Energize een originele en crossmediale campagne: Beleggen met BlackRock. Hiermee brachten we de naamswijziging toch onder de aandacht bij de adviseurs, ondanks we de doelgroep niet direct mochten benaderen.
Doelgroep(en)
De Nederlandse beleggingsadviseurs van grootbanken.