Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
DubbelFrisss website
Opdrachtgever:
DubbelFrisss
Bureau:
Red Urban
Datum eerste publicatie:
13/05/2008
url:
http://www.inzendingen.com/spinawards/2009/dubbelfrisss/main.html
Categorie:
Website
Design

Credits

Concept:
Jelle Kolleman, Robert Hagendoorn, Guido de Ridder
Art Direction / Design:
Jelle Kolleman, Guido de Ridder
Copy / Redactie:
Robert Hagendoorn
Technische realisatie:
Kees van Dorp, Hendrik-Jan Megens
Account:
Sanne van der Bie
Verantwoordelijk bij klant:
Jules Kramer


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
DubbelFrisss is marktleider binnen frisse fruitdranken, maar de concurrentie in dit door DubbelFrisss gecreëerde segment groeit. Een van de middelen in de strijd tegen deze concurrenten is een nieuwe website. Geen smaakloze corporate site met alle producten netjes op een rij. Maar een interactieve merkbeleving waarop de bezoeker de propositie ‘DubbelFrisss geeft iedereen positieve verfrissing’ ervaart. En een platform vormt voor toekomstige acties.
 
Op de website stapt de bezoeker in een exotische strandsetting om de verschillende smaken en verpakkingen te ontdekken. Zo is gemakkelijk te zien welke smaken in welke verpakking en voor welke gelegenheid verkrijgbaar zijn. De DubbelFrisss beleving en het ‘Doe mee’ gevoel wordt versterkt door de exotische muziek, soundeffects en Wesley.
Voor/over product of dienst
DubbelFrisss is marktleider, uitvinder en pionier van de verfrissende fruitdranken. De inmiddels grootste categorie binnen fruitdranken (195 mln liter) die bestaat uit relatief gezonde op fruitgebaseerde koolzuurarme/vrije dranken. Maar sinds 2007 knagen andere merken en private labels  aan dit door Dubbelfrisss gecreëerde segment. DubbelFrisss lanceerde in 2008 het nieuwe concept Minder Zoet in twee smaken; Limoen-Kiwi en Groene Appel-Rode Bes.
Doelgroep(en)
De DubbelFrisss pay-off in de TVC communiceert het al “Iedereen. DubbelFrisss”. De doelgroep van DubbelFrisss is heel erg breed. Primair bestaat de doelgroep uit gezinnen met kinderen tussen 6-16 jaar oud. Secundair bestaat de doelgroep uit 1- en 2-persoons huishoudens.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
DubbelFrisss is marktleider binnen frisse fruitdranken, maar de concurrentie in dit door DubbelFrisss gecreëerde segment groeit. Een van de middelen in de strijd tegen deze concurrenten is een nieuwe website. Geen smaakloze corporate site met alle producten netjes op een rij. Maar een interactieve merkbeleving waarop de bezoeker de propositie ‘DubbelFrisss geeft iedereen positieve verfrissing’ ervaart. En een platform vormt voor toekomstige acties.
 
Op de website stapt de bezoeker in een exotische strandsetting om de verschillende smaken en verpakkingen te ontdekken. Zo is gemakkelijk te zien welke smaken in welke verpakking en voor welke gelegenheid verkrijgbaar zijn. De DubbelFrisss beleving en het ‘Doe mee’ gevoel wordt versterkt door de exotische muziek, soundeffects en Wesley.
Voor/over product of dienst
DubbelFrisss is marktleider, uitvinder en pionier van de verfrissende fruitdranken. De inmiddels grootste categorie binnen fruitdranken (195 mln liter) die bestaat uit relatief gezonde op fruitgebaseerde koolzuurarme/vrije dranken. Maar sinds 2007 knagen andere merken en private labels  aan dit door Dubbelfrisss gecreëerde segment. DubbelFrisss lanceerde in 2008 het nieuwe concept Minder Zoet in twee smaken; Limoen-Kiwi en Groene Appel-Rode Bes.
Doelgroep(en)
De DubbelFrisss pay-off in de TVC communiceert het al “Iedereen. DubbelFrisss”. De doelgroep van DubbelFrisss is heel erg breed. Primair bestaat de doelgroep uit gezinnen met kinderen tussen 6-16 jaar oud. Secundair bestaat de doelgroep uit 1- en 2-persoons huishoudens.