Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Euroknallen
Opdrachtgever:
McDonald's
Bureau:
Agency.com
Datum eerste publicatie:
01/09/2008
url:
http://www.euroknallen.nl/
Categorie:
Online Campagne
Media-Inzet

Credits

Concept:
Jurriaan van Bokhoven, Jildert Schat, Arnd Jan Gulmans, Dirk Johan Klanker
Art Direction / Design:
Jurriaan van Bokhoven, Jasin Tairaidrissi
Copy / Redactie:
Jildert Schat
Technische realisatie:
MediaMonks
Account:
Frank Moester, Anne-Marie Verschoor, Mireille Elberse


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Euroknallers van McDonald’s: altijd zes producten voor één of twee euro. Met deze propositie richt McDonald’s zich speciaal op tieners.

Agency.com en TBWA\NEBOKO bedachten Euroknallen: een spannend spel met een instant kick. In een schiettentachtige setting krijg je een stapeltje euro’s waarmee je zoveel mogelijk Euroknallers moet zien te raken. De Euroknallers staan dus centraal. Hoe meer je er raakt, hoe meer euro’s je krijgt, bij hoge score, maak je kans op aantrekkelijke prijzen.

De look-and-feel is volledig in overeenstemming met de Euroknallers look-and-feel, de Euroknaller producten en de euro's spelen in het spel een centrale rol. Via gadgets kon je het spel en je score showen aan je vrienden, die het op hun beurt ter plekke konden spelen.
Er is gebruik gemaakt van interactieve banners die het mogelijk maakt om met jongeren te communicen op "plekken" waar zij zich bevinden, zonder dat ze uit hun gekozen omgeving weg hoeven te gaan. Bedoeling was op relevante en interactieve wijze communiceren met jongeren binnen een voor hen relevante omgeving. Door het gebruik van een interactieve banner en door het op laag drempelige wijze incentiveren van het spelen van het spel d.m.v. voor hen relevante prijzen is getracht de bannerblindness te omzeilen.
Voor/over product of dienst
Euroknallers
Doelgroep(en)
jongeren (15-19)


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Euroknallers van McDonald’s: altijd zes producten voor één of twee euro. Met deze propositie richt McDonald’s zich speciaal op tieners.

Agency.com en TBWA\NEBOKO bedachten Euroknallen: een spannend spel met een instant kick. In een schiettentachtige setting krijg je een stapeltje euro’s waarmee je zoveel mogelijk Euroknallers moet zien te raken. De Euroknallers staan dus centraal. Hoe meer je er raakt, hoe meer euro’s je krijgt, bij hoge score, maak je kans op aantrekkelijke prijzen.

De look-and-feel is volledig in overeenstemming met de Euroknallers look-and-feel, de Euroknaller producten en de euro's spelen in het spel een centrale rol. Via gadgets kon je het spel en je score showen aan je vrienden, die het op hun beurt ter plekke konden spelen.
Er is gebruik gemaakt van interactieve banners die het mogelijk maakt om met jongeren te communicen op "plekken" waar zij zich bevinden, zonder dat ze uit hun gekozen omgeving weg hoeven te gaan. Bedoeling was op relevante en interactieve wijze communiceren met jongeren binnen een voor hen relevante omgeving. Door het gebruik van een interactieve banner en door het op laag drempelige wijze incentiveren van het spelen van het spel d.m.v. voor hen relevante prijzen is getracht de bannerblindness te omzeilen.
Voor/over product of dienst
Euroknallers
Doelgroep(en)
jongeren (15-19)