Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Pensioen Promotie
Opdrachtgever:
APG (namens de Pensioenkamer)
Bureau:
Fier Concept & Design B.V. / Nawwara B.V.
Datum eerste publicatie:
01/01/2008
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Team Fier / Nawwara
Art Direction / Design:
Benny Naber / Arjan den Os
Copy / Redactie:
Peter Bloemen
Interaction Design:
Arjan den Os
Technische realisatie:
Arjan den Os / Amanda Breedijk / Erik van de Vossenberg
Account:
Benny Naber / Peter Bloemen
Verantwoordelijk bij klant:
Peter Bloemen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
APG (uitvoerder van o.m. het ABP-pensioen) heeft communicatiebureau Nawwara gevraagd om creatieve ideeën te bedenken om het belang van een goed pensioen onder de aandacht te brengen van jongere werknemers. Nawwara heeft deze vraag samen met Fier opgepakt.
Het resultaat staat op: www.ambtenarencentrum.nl en www.werkenbijgemeenten.nl
Van de ontwikkelde ideeën zijn er 2 uitgewerkt. De eerste animatie is een boom die door verschillende personen wordt gevoed en maar doorgroeit. De centrale gedachte: jij betaalt premie, je werkgever legt er het dubbele bij, het pensioenfonds laat daar vervolgens een hele grote multiplier op los. Je bouwt dus ongemerkt kapitaal op. Zoals je dat alleen nooit zou kunnen.
Bij de tweede animatie worden op een feestje de voordelen van werken bij de overheid uitbundig uit de doeken gedaan.
Aan het eind van elke animatie word je uitgenodigd om zelf je pensioenopbouw te berekenen en door te klikken naar de ABP-site.
Voor/over product of dienst
Aansprekende promo om pensioen als secondaire arbeidsvoorwaarden op de kaart te zetten bij jonge ambtenaren.
Doelgroep(en)
Jongeren van 25 tot 35 jaar.