Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Nationale Postcode Loterij - Eindejaarskanjer
Opdrachtgever:
Nationale Postcode Loterij
Bureau:
Media Contacts ism Media Monks
Datum eerste publicatie:
01/01/2008
url:
http://www.degrootstekanjerooit.nl
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Jeroen van der Meer, Jouke Vuurmans
Art Direction / Design:
Jeroen van der Meer, Jouke Vuurmans
Copy / Redactie:
Raldo Loijens
Interaction Design:
Bas Strien
Technische realisatie:
Wouter van Twillert, Pierre Nelwan
Account:
Joris Pol, Karin Hoeksema
Verantwoordelijk bij klant:
Nomkwazi Hooplot


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Elk jaar heeft de Nationale Postcode Loterij een grote eindejaarscampagne voor de PostcodeKanjer. De Kanjer stond eind 2008 op € 27,9 miljoen en werd op 1 januari 2009 verdeeld in de Haagse wijk Bezuidenhout.
 
Op die dag bezocht de bekende rode PostcodeKanjer truck de winnende postcode om daar de Kanjer uit te delen. Om de actie online te promoten denderde de rode truck in december dan ook regelmatig dwars door websites als, Telegraaf, Marktplaats, MSN en Nu.nl. Bijzonder was dat de truck letterlijk dwars door de live content van deze websites heen reed. Een dergelijke toepassing van rich-media is in Nederland nog niet eerder ingezet.
De actie werd verder ondersteund door een bannercampagne, en een applicatie waarmee je de truck door iedere willekeurige website kon laten rijden. Via een online KanjerPoule kon men van te voren raden op welke postcode de Kanjer  zou  vallen. Aansluitend op de online campagne werden  TV en billboards  ingezet om deze grootste Kanjer ooit onder de aandacht te brengen.
Voor/over product of dienst
De Nationale Postcode Loterij is de  grootste goede doelen loterij in Nederland. 50% van de opbrengst gaat naar verschillende goede doelen zoals Amnesty International, War Child en de Clinton Foundation.
Doelgroep(en)
•        18 + Nederland