Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Energy Lab
Opdrachtgever:
BP p.l.c.
Bureau:
Green Orange digital marketing b.v.
Datum eerste publicatie:
15/10/2008
url:
http://www.bp.com/productlanding.do?categoryId=6928&contentId=7045314
Categorie:
Website
Content
Design

Credits

Concept:
Carlo Caunter, Geert Besten (Green Orange digital marketing)
Art Direction / Design:
Dennis Ikink
Copy / Redactie:
Mukta Tandon, Gary Davis
Interaction Design:
Dennis Ikink
Technische realisatie:
Martijn Maris


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Met het Energy Lab verhoogt BP het bewustzijn van (en de bekendheid met) BP en haar inspanningen om te werken naar een duurzame toekomst. Hoe zorg te dragen voor onze dagelijkse energiebehoeften zonder die van morgen in gevaar te brengen?
BP Energy Lab geeft het publiek zelf invloed op het onderwerp van klimaatsverandering en het milieu. Bekijk en ervaar zelf hoe wezenlijke veranderingen in levensstijl impact hebben op het milieu. Belangrijkste in dit project is om het publiek een complete ervaring en kennisbasis te geven. Interactief om een continue dialoog met het publiek mogelijk maken.
Uitgangspunten:

Samen kunnen we het verschil maken
Een relatie opbouwen
Het gemakkelijk en plezierig maken
Gaan waar de doelgroep heengaat
Stap voor stap, hierdoor realistisch en voor iedereen haalbaar

De karakter Professor B. is gastheer op de site en vertelt de bezoekers over energieverbruik, geeft tips en is gids door de site. De energie portal is vorig jaar uitgerold op de veelbezochte corporate site van BP en wordt nu wereldwijd uitgerold in o.a. Engeland, Duitsland en China.
De portal gaat in 2009 nog verder uitgebouwd worden. Daarom is ook gekozen voor de karakter van professor B. Deze is goed herbruikbaar, universeel bruikbaar en sluit aan bij de lopende BP-campagnes.
Voor/over product of dienst
Het EnergyLab bestaat uit 5 onderdelen:

Your journey – informatie en tips om efficiënter met energie om te gaan en meer bewust te worden van energiegebruik
Energie calculator - het ‘kloppende hart van Energy Lab (hiermee kan iemand zijn energieprofiel berekenen en persoonlijke doelen stellen mbt energiebesparing)
BP’s journey - Wat BP zelf doet om efficiënter met energie om te gaan en in welke schone energiebronnen zij investeert
Energy facts - Feiten over energie, die bezoekers zelf ook kunnen aandragen
Energie quiz

Na registratie op de portal krijg je een twee-maandelijkse mail met energie feiten, ontwikkelingen en besparende tips e.d. rond een bepaald thema om zo je doel te behalen en mee te werken van een efficiënter energiegebruik wereldwijd. Daarnaast krijg je dan ook een update van jouw eigen energieverbruik naar aanleiding van jouw veranderende gedrag.
Doelgroep(en)
Iedereen (wereldwijd) die energie verbruikt en geïnteresseerd is in efficiënt energieverbruik.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Met het Energy Lab verhoogt BP het bewustzijn van (en de bekendheid met) BP en haar inspanningen om te werken naar een duurzame toekomst. Hoe zorg te dragen voor onze dagelijkse energiebehoeften zonder die van morgen in gevaar te brengen?
BP Energy Lab geeft het publiek zelf invloed op het onderwerp van klimaatsverandering en het milieu. Bekijk en ervaar zelf hoe wezenlijke veranderingen in levensstijl impact hebben op het milieu. Belangrijkste in dit project is om het publiek een complete ervaring en kennisbasis te geven. Interactief om een continue dialoog met het publiek mogelijk maken.
Uitgangspunten:

Samen kunnen we het verschil maken
Een relatie opbouwen
Het gemakkelijk en plezierig maken
Gaan waar de doelgroep heengaat
Stap voor stap, hierdoor realistisch en voor iedereen haalbaar

De karakter Professor B. is gastheer op de site en vertelt de bezoekers over energieverbruik, geeft tips en is gids door de site. De energie portal is vorig jaar uitgerold op de veelbezochte corporate site van BP en wordt nu wereldwijd uitgerold in o.a. Engeland, Duitsland en China.
De portal gaat in 2009 nog verder uitgebouwd worden. Daarom is ook gekozen voor de karakter van professor B. Deze is goed herbruikbaar, universeel bruikbaar en sluit aan bij de lopende BP-campagnes.
Voor/over product of dienst
Het EnergyLab bestaat uit 5 onderdelen:

Your journey – informatie en tips om efficiënter met energie om te gaan en meer bewust te worden van energiegebruik
Energie calculator - het ‘kloppende hart van Energy Lab (hiermee kan iemand zijn energieprofiel berekenen en persoonlijke doelen stellen mbt energiebesparing)
BP’s journey - Wat BP zelf doet om efficiënter met energie om te gaan en in welke schone energiebronnen zij investeert
Energy facts - Feiten over energie, die bezoekers zelf ook kunnen aandragen
Energie quiz

Na registratie op de portal krijg je een twee-maandelijkse mail met energie feiten, ontwikkelingen en besparende tips e.d. rond een bepaald thema om zo je doel te behalen en mee te werken van een efficiënter energiegebruik wereldwijd. Daarnaast krijg je dan ook een update van jouw eigen energieverbruik naar aanleiding van jouw veranderende gedrag.
Doelgroep(en)
Iedereen (wereldwijd) die energie verbruikt en geïnteresseerd is in efficiënt energieverbruik.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Met het Energy Lab verhoogt BP het bewustzijn van (en de bekendheid met) BP en haar inspanningen om te werken naar een duurzame toekomst. Hoe zorg te dragen voor onze dagelijkse energiebehoeften zonder die van morgen in gevaar te brengen?
BP Energy Lab geeft het publiek zelf invloed op het onderwerp van klimaatsverandering en het milieu. Bekijk en ervaar zelf hoe wezenlijke veranderingen in levensstijl impact hebben op het milieu. Belangrijkste in dit project is om het publiek een complete ervaring en kennisbasis te geven. Interactief om een continue dialoog met het publiek mogelijk maken.
Uitgangspunten:

Samen kunnen we het verschil maken
Een relatie opbouwen
Het gemakkelijk en plezierig maken
Gaan waar de doelgroep heengaat
Stap voor stap, hierdoor realistisch en voor iedereen haalbaar

De karakter Professor B. is gastheer op de site en vertelt de bezoekers over energieverbruik, geeft tips en is gids door de site. De energie portal is vorig jaar uitgerold op de veelbezochte corporate site van BP en wordt nu wereldwijd uitgerold in o.a. Engeland, Duitsland en China.
De portal gaat in 2009 nog verder uitgebouwd worden. Daarom is ook gekozen voor de karakter van professor B. Deze is goed herbruikbaar, universeel bruikbaar en sluit aan bij de lopende BP-campagnes.
Voor/over product of dienst
Het EnergyLab bestaat uit 5 onderdelen:

Your journey – informatie en tips om efficiënter met energie om te gaan en meer bewust te worden van energiegebruik
Energie calculator - het ‘kloppende hart van Energy Lab (hiermee kan iemand zijn energieprofiel berekenen en persoonlijke doelen stellen mbt energiebesparing)
BP’s journey - Wat BP zelf doet om efficiënter met energie om te gaan en in welke schone energiebronnen zij investeert
Energy facts - Feiten over energie, die bezoekers zelf ook kunnen aandragen
Energie quiz

Na registratie op de portal krijg je een twee-maandelijkse mail met energie feiten, ontwikkelingen en besparende tips e.d. rond een bepaald thema om zo je doel te behalen en mee te werken van een efficiënter energiegebruik wereldwijd. Daarnaast krijg je dan ook een update van jouw eigen energieverbruik naar aanleiding van jouw veranderende gedrag.
Doelgroep(en)
Iedereen (wereldwijd) die energie verbruikt en geïnteresseerd is in efficiënt energieverbruik.