Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Volvo XC60 - From Sweden With Love - Content
Opdrachtgever:
Volvo Cars Corporation, Sweden
Bureau:
Euro RSCG 4D
Datum eerste publicatie:
01/01/1970
url:
http://www.prize-entry.com/xc60_general_NL/websites/
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Darren Reynoldson, Feike Kloostra, Bram de Rooij, Sicco Beerda
Art Direction / Design:
Feike Kloostra, Daniel Ruston
Copy / Redactie:
Darren Reynoldson
Technische realisatie:
LBi Gothenburg
Account:
Sabine,Steinhaus, Jeff Dunlap, Marleen Haverkamp, Nicole Siers
Verantwoordelijk bij klant:
Lukas Dohle


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
De nieuwe Volvo XC60 is de belichaming van Scandinavisch design en kent vele specifiek Zweedse invloeden.
Daarom roepen we het fictieve Zweedse stadje Löv in het leven, de geestelijke thuisbasis van de XC60, waar je de mensen en de omgeving die de XC60 maken tot wat ze is, kunt ontmoeten en ervaren.
De inwoners vertellen 6 verschillende verhalen over de XC60: Ze hebben midden in de stad een standbeeld opgericht voor de XC60 waar je omheen kunt lopen, ze testen City Safety en vragen jou dat ook te doen en ze zingen liefdesverklaringen aan de XC60 tijdens Midzomernacht. De interieurontwerper van de XC60 laat zien hoe Zweden hem inspireert, de testrijders vergen het uiterste van de auto en je mag samen met alle andere bezoekers het allereerste XC60 Billboard maken met persoonlijke berichten.
Als de XC60 eind 2008 eindelijk in de verkoop gaat, ontvangen alle bezoekers aan de campagne-site een interactieve, gepersonaliseerde ansichtkaart; “From Sweden With Love”, samen met een uitnodiging om deel te nemen aan een uniek wereldwijd project: stem op je favoriete kleur, velgen en interieur, en ontdek wat alle bezoekers samen de allermooiste Volvo XC60 ter wereld vinden.
Voor/over product of dienst
De XC60 is het nieuwe ‘cross-over’ model van Volvo.
Doelgroep(en)
Wereldwijd, mannen en vrouwen tussen de 30 en 50 jaar.