Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Pickering Player
Opdrachtgever:
EMI
Bureau:
Streamline Studio's / Paladin Studio's
Datum eerste publicatie:
01/01/2008
url:
http://www.pickeringplayer.nl
Categorie:
Crossmedia
Interactieve TV & Online Video

Credits

Art Direction / Design:
Streamline / Paladin
Technische realisatie:
Streamline/ Paladin


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
BlØF introduceert bij release van het album Oktober een nieuw digitaal concept: De Pickering Player. Een interactieve 3D-wereld waar de bezoeker binnen kan wandelen in het Pickering House. Het landhuis waar BLØF het tweeluik Oktober en April heeft opgenomen.
Door de Pickering Player wordt de bezoeker deelgenoot gemaakt van het opnameproces. Daarnaast bevat elke ruimte nog een paar interactieve verrassingen.
De ‘content’ van het huis wordt regelmatig aangepast waardoor fans altijd iets nieuws kunnen vinden in het huis. Bovendien bestaat er de mogelijkheid dat er in het huis wordt gechat, of kunnen opnames weg worden gegeven. Het is een extra manier voor BLØF om te communiceren met de fans.
Slagroom op de taart is de “VJ Tool”. Beeld en geluid van de daadwerkelijke albumopnames zijn vastgelegd door acht camera’s. Gebruikers van de VJ Tool kunnen de opnames terugkijken en switchen tussen deze acht verschillende opnames. Op die manier kan worden gewisseld tussen bijvoorbeeld een close-up van Paskal en een blik op het akkoordenschema van de basgitaar.
Benadrukt moet worden; dat wat bezoekers zien en horen ook de geluidsopname is die op het album staat. Buiten fysieke aanwezigheid is het onmogelijk om een fan dichterbij het opnameproces te laten zijn.
Voor/over product of dienst
Streamline en Paladin hebben de locatie van de opnames – het Pickering House – in detail in 3D nagebouwd en online gezet. De Pickering Player is een unieke combinatie van een fysiek product en een interactieve online wereld. Door de technologie van Opendisc wordt op een cd een sleutel meegeven die toegang biedt tot de website. Doordat de bezoekers van het huis hun email adres achterlaten kunnen ze op de hoogte worden gehouden van alle activiteiten. Zowel online als offline.
 
Bij de introductie van het album ‘Oktober’ kon het publiek de videoclip van de single zelf regisseren via http://www.pickeringplayer.nl/single . Onder meer via radio 3 FM en TMF werd het publiek opgeroepen om een video te maken op pickeringplayer.nl voor de nieuwe single van Blof. Ook vanaf de websites werd verwezen naar de Pickering player.
Uiteindelijk was de winnende en officiële  videoclip van Eline Oosse: http://www.youtube.com/watch?v=izw5fSCwcIs
 
De Pickering Player is één van de mooiere dingen die voortkomen uit de creativiteit van een band en de samenwerking tussen de gaming industrie en de muziek industrie.
Doelgroep(en)
BLØF spreekt een zeer grote en diverse doelgroep aan in Nederland. Vrijwel letterlijk van 8 tot 88


Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
BlØF introduceert bij release van het album Oktober een nieuw digitaal concept: De Pickering Player. Een interactieve 3D-wereld waar de bezoeker binnen kan wandelen in het Pickering House. Het landhuis waar BLØF het tweeluik Oktober en April heeft opgenomen.
Door de Pickering Player wordt de bezoeker deelgenoot gemaakt van het opnameproces. Daarnaast bevat elke ruimte nog een paar interactieve verrassingen.
De ‘content’ van het huis wordt regelmatig aangepast waardoor fans altijd iets nieuws kunnen vinden in het huis. Bovendien bestaat er de mogelijkheid dat er in het huis wordt gechat, of kunnen opnames weg worden gegeven. Het is een extra manier voor BLØF om te communiceren met de fans.
Slagroom op de taart is de “VJ Tool”. Beeld en geluid van de daadwerkelijke albumopnames zijn vastgelegd door acht camera’s. Gebruikers van de VJ Tool kunnen de opnames terugkijken en switchen tussen deze acht verschillende opnames. Op die manier kan worden gewisseld tussen bijvoorbeeld een close-up van Paskal en een blik op het akkoordenschema van de basgitaar.
Benadrukt moet worden; dat wat bezoekers zien en horen ook de geluidsopname is die op het album staat. Buiten fysieke aanwezigheid is het onmogelijk om een fan dichterbij het opnameproces te laten zijn.
Voor/over product of dienst
Streamline en Paladin hebben de locatie van de opnames – het Pickering House – in detail in 3D nagebouwd en online gezet. De Pickering Player is een unieke combinatie van een fysiek product en een interactieve online wereld. Door de technologie van Opendisc wordt op een cd een sleutel meegeven die toegang biedt tot de website. Doordat de bezoekers van het huis hun email adres achterlaten kunnen ze op de hoogte worden gehouden van alle activiteiten. Zowel online als offline.
 
Bij de introductie van het album ‘Oktober’ kon het publiek de videoclip van de single zelf regisseren via http://www.pickeringplayer.nl/single . Onder meer via radio 3 FM en TMF werd het publiek opgeroepen om een video te maken op pickeringplayer.nl voor de nieuwe single van Blof. Ook vanaf de websites werd verwezen naar de Pickering player.
Uiteindelijk was de winnende en officiële  videoclip van Eline Oosse: http://www.youtube.com/watch?v=izw5fSCwcIs
 
De Pickering Player is één van de mooiere dingen die voortkomen uit de creativiteit van een band en de samenwerking tussen de gaming industrie en de muziek industrie.
Doelgroep(en)
BLØF spreekt een zeer grote en diverse doelgroep aan in Nederland. Vrijwel letterlijk van 8 tot 88