Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
AXA/Forum
Opdrachtgever:
AXA
Bureau:
Publicis Consultants Van Sluis
Datum eerste publicatie:
28/05/2008
url:
http://www.multilogue.net
Categorie:
Crossmedia
Innovation

Credits

Concept:
Marine Wallace
Art Direction / Design:
E-Mark
Copy / Redactie:
Magnus Sparkes
Interaction Design:
E-mark
Technische realisatie:
E-mark
Account:
Henjo Guitjens (Publicis Consultants | Van Sluis)
Verantwoordelijk bij klant:
Valerie Perruchot Garcia


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
AXA, een van de grootste bankverzekeraars van de wereld, introduceerde in het voorjaar van 2008 haar nieuwe Brand Signature; Being Availabe, Attentative and Reliable. De uitdaging was om de ongeveer 120.000 medewerkers wereldwijd hierover te informeren, erbij te betrekken en  te motiveren deze merkwaarden in hun dagelijkse praktijk toe te passen.
De oplossing was een online 24-uurs Event waarin  medewerkers met elkaar en hun management gestructureerd van gedachten wisselde en oplossingen inbrachten.
Meer dan 54.000 medewerkers hebben in 20 fora, in 9 talen, dwars door tijdzones bijna 20.000 bijdragen geleverd. Ieder forum werd ingeleid door een online video op maat en afgesloten door een online samenvatting in zowel tekst als video. Ieder forum werd voorgezeten door een lokale CEO met zijn eigen communicatieteam. Deze werden weer centraal geregisseerd vanuit een Hub in Parijs, bemensd door specialisten van PCVS en AXA.
Aan het online Event ging een uitgebreide teasingcampagne vooraf met  posters, video’s en gepersoniseerde emails.
Voor dit Event werd Multilogue, een  door PCVS en E-mark ontwikkelde online discussietool, ingezet.
Het gemeten effect was dat een ruime meerderheid de nieuwe merkwaarden omarmden, er zowel positieve als constructief kritische suggesties werden gedaan en een enorme hoeveelheid bruikbare praktische toepassingen werd bedacht.
Voor/over product of dienst
Multilogue is een online discussietool waar grote groepen mensen gestructureerd met elkaar van gedachten kunnen wisselen. Dit gebeurt volgens het Group Decision principe waarin verschillende fasen van brainstorm tot en met het nemen van beslissingen worden doorlopen.
Het verschil met traditionele fora is dat een Multilogue sessie sterk word gemodereerd en resultaatgericht is. De moderators nemen een actieve rol in, net als in een fysieke bijeenkomst. Ook een verschil is de uitgebreide analyse achteraf en de online terugkoppeling middels een interactieve mindmap.
Multilogue kan worden ingezet bij veranderingstrajecten, draagvlakvorming en als massavergaderinstrument.
Multilogue is ontwikkeld door PCVS en E-Mark en reeds ingezet bij Philips, Interpolis en de Rabobank. Meer informatie op www.multilogue.net
Doelgroep(en)
De doelgroep voor het AXA/Forum was in principe alle 120.000 medewerkers. Natuurlijk hadden niet alle medewerkers toegang tot een computer. Op bijna iedere locatie waren dan ook groepsruimten ingericht zodat men in ieder geval de discussie kon volgen.
Een aparte doelgroep bestond uit de 60 CEO’s. Zij moesten het online middel omarmen en er in geloven. Als hoofdmoderator van hun land of regio werd van hen een stimulerende rol verwacht.
Daarom is er anderhalve maand voor het AXA/Forum een aparte Multilogue gehouden voor deze CEO’s. Gedurende 3 uur konden ook zij praten over de nieuwe merkwaarden én de manier waarop hun medewerkers erbij konden worden betrokken. Daar viel dan ook de beslissing om een grootschalige online discussie te houden.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
AXA, een van de grootste bankverzekeraars van de wereld, introduceerde in het voorjaar van 2008 haar nieuwe Brand Signature; Being Availabe, Attentative and Reliable. De uitdaging was om de ongeveer 120.000 medewerkers wereldwijd hierover te informeren, erbij te betrekken en  te motiveren deze merkwaarden in hun dagelijkse praktijk toe te passen.
De oplossing was een online 24-uurs Event waarin  medewerkers met elkaar en hun management gestructureerd van gedachten wisselde en oplossingen inbrachten.
Meer dan 54.000 medewerkers hebben in 20 fora, in 9 talen, dwars door tijdzones bijna 20.000 bijdragen geleverd. Ieder forum werd ingeleid door een online video op maat en afgesloten door een online samenvatting in zowel tekst als video. Ieder forum werd voorgezeten door een lokale CEO met zijn eigen communicatieteam. Deze werden weer centraal geregisseerd vanuit een Hub in Parijs, bemensd door specialisten van PCVS en AXA.
Aan het online Event ging een uitgebreide teasingcampagne vooraf met  posters, video’s en gepersoniseerde emails.
Voor dit Event werd Multilogue, een  door PCVS en E-mark ontwikkelde online discussietool, ingezet.
Het gemeten effect was dat een ruime meerderheid de nieuwe merkwaarden omarmden, er zowel positieve als constructief kritische suggesties werden gedaan en een enorme hoeveelheid bruikbare praktische toepassingen werd bedacht.
Voor/over product of dienst
Multilogue is een online discussietool waar grote groepen mensen gestructureerd met elkaar van gedachten kunnen wisselen. Dit gebeurt volgens het Group Decision principe waarin verschillende fasen van brainstorm tot en met het nemen van beslissingen worden doorlopen.
Het verschil met traditionele fora is dat een Multilogue sessie sterk word gemodereerd en resultaatgericht is. De moderators nemen een actieve rol in, net als in een fysieke bijeenkomst. Ook een verschil is de uitgebreide analyse achteraf en de online terugkoppeling middels een interactieve mindmap.
Multilogue kan worden ingezet bij veranderingstrajecten, draagvlakvorming en als massavergaderinstrument.
Multilogue is ontwikkeld door PCVS en E-Mark en reeds ingezet bij Philips, Interpolis en de Rabobank. Meer informatie op www.multilogue.net
Doelgroep(en)
De doelgroep voor het AXA/Forum was in principe alle 120.000 medewerkers. Natuurlijk hadden niet alle medewerkers toegang tot een computer. Op bijna iedere locatie waren dan ook groepsruimten ingericht zodat men in ieder geval de discussie kon volgen.
Een aparte doelgroep bestond uit de 60 CEO’s. Zij moesten het online middel omarmen en er in geloven. Als hoofdmoderator van hun land of regio werd van hen een stimulerende rol verwacht.
Daarom is er anderhalve maand voor het AXA/Forum een aparte Multilogue gehouden voor deze CEO’s. Gedurende 3 uur konden ook zij praten over de nieuwe merkwaarden én de manier waarop hun medewerkers erbij konden worden betrokken. Daar viel dan ook de beslissing om een grootschalige online discussie te houden.