Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De Verleidingscampagne
Opdrachtgever:
Pfizer
Bureau:
RAPP
Datum eerste publicatie:
01/01/2008
url:
http://www.ourentry.nl/case/pfizer.html#
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Robbert Dirksen, Robin Pas (RAPP)
Art Direction / Design:
Robbert Dirksen
Copy / Redactie:
Bas Korpel, Serge van Wijngaarden (RAPP)
Interaction Design:
Besides Purple, Innerworld
Technische realisatie:
Besides Purple, Innerworld
Account:
Jos Vis, Leander van Altena, Jiksa Mensink


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Om traffic te genereren naar www.ikkanstoppen.nl verleiden we rokers en gemotiveerde stoppers het hele jaar door met verschillende middelen. Maar vooral met banners. Omdat de kans op terugval een aantal weken na de geijkte stopmomenten (zoals 1 januari en het rookverbod in de horeca) het grootst is, zijn we juist dan aanwezig. Met banners confronteren we de roker met zijn terugval, of de kans daarop, door hem te verleiden met sigaretten. Als de roker is gezwicht voor de verleiding van een sigaret, bieden we hem de oplossing, want…
 
Als je de verleiding niet kan weerstaan, zou je eens langs de huisarts kunnen gaan.
Voor/over product of dienst
Stoppen met roken lukt beter met de hulp van de (huis)arts. Daarom heeft Pfizer het internetplatform www.ikkanstoppen.nl ontwikkeld. Op deze site kunnen gemotiveerde stoppers een test invullen, waarmee ze naar de huisarts kunnen gaan. De (huis)arts schrijft een passend medicijn voor, dat rokers actief helpt te stoppen met roken.
 
Maar hoe krijg je traffic naar deze site?
Doelgroep(en)
Gemotiveerde stoppers:
 
- mannen en vrouwen
- 30 - 65 jaar