Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Givenchy PLAY
Opdrachtgever:
Givenchy - LVMH
Bureau:
Zed digital
Datum eerste publicatie:
25/08/2008
url:
http://digimars.hyves.net/index.php?l1=tr&module=tryvertising&action=showIntroPage&tryvertisingId=261
Categorie:
Online Campagne
Crossmedia
Design

Credits

Concept:
Marcel Hellemons
Art Direction / Design:
Marcel Hellemons
Copy / Redactie:
Marcel Hellemons
Interaction Design:
Marcel Hellemons
Technische realisatie:
Marcel Hellemons
Account:
Jord Sloeserwij
Verantwoordelijk bij klant:
Manja van der Kreeft


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Najaar 2008 introduceerde Modehuis Givenchy de herengeur ‘PLAY’ met Justin Timberlake in de hoofdrol van de campagne. In een overvolle markt was beleving door en activatie van de jonge, maar kritische doelgroep een voorwaarde om door de ‘clutter’ heen te kunnen breken.

Naast een massamediale introductie was een geïntegreerde online- en eventcampagne de sleutel tot het succes. Deze elementen zorgden namelijk voor zoveel buzz en WOM dat de online deelname bleef groeien, binnen korte tijd zelfs tot de grootste Hyves-deelname ooit met 145.000 deelnemers.
Voor/over product of dienst
Het teken voor "Play" is een universeel symbool dat iedereen kent. Het is een van de bekendste en meest fundamentele iconen uit de muziek- en filmwereld. Het is een combinatie van eenvoud en hi-tech, nieuwsgierigheid en plezier, energie en beweging, ritme en design en roept niet enkel een woord op, maar een heel universum. PLAY roept niet alleen gedachten op aan muziek, maar ook een ogenblik in de tijd, een periode.

De nieuwe Givenchy geur, fantastisch en vernieuwend, wil voornamelijk emoties oproepen. Het is een parfum voor een man die krachtig is en bereid is om zijn emoties maximaal te beleven.

De geurlijn bestaat uit 2 varianten eau de toilette (de witte PLAY en zwarte PLAY INTENSE), aftershave gel, deodorant, roll-on deo en after shave lotion.
Doelgroep(en)
Mannen 25-39, stedelijke gebieden, outgoing (primair)
Vrouwen 25-39, idem, koopt geur voor hun man/vriend (secundair)


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Najaar 2008 introduceerde Modehuis Givenchy de herengeur ‘PLAY’ met Justin Timberlake in de hoofdrol van de campagne. In een overvolle markt was beleving door en activatie van de jonge, maar kritische doelgroep een voorwaarde om door de ‘clutter’ heen te kunnen breken.

Naast een massamediale introductie was een geïntegreerde online- en eventcampagne de sleutel tot het succes. Deze elementen zorgden namelijk voor zoveel buzz en WOM dat de online deelname bleef groeien, binnen korte tijd zelfs tot de grootste Hyves-deelname ooit met 145.000 deelnemers.
Voor/over product of dienst
Het teken voor "Play" is een universeel symbool dat iedereen kent. Het is een van de bekendste en meest fundamentele iconen uit de muziek- en filmwereld. Het is een combinatie van eenvoud en hi-tech, nieuwsgierigheid en plezier, energie en beweging, ritme en design en roept niet enkel een woord op, maar een heel universum. PLAY roept niet alleen gedachten op aan muziek, maar ook een ogenblik in de tijd, een periode.

De nieuwe Givenchy geur, fantastisch en vernieuwend, wil voornamelijk emoties oproepen. Het is een parfum voor een man die krachtig is en bereid is om zijn emoties maximaal te beleven.

De geurlijn bestaat uit 2 varianten eau de toilette (de witte PLAY en zwarte PLAY INTENSE), aftershave gel, deodorant, roll-on deo en after shave lotion.
Doelgroep(en)
Mannen 25-39, stedelijke gebieden, outgoing (primair)
Vrouwen 25-39, idem, koopt geur voor hun man/vriend (secundair)


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Najaar 2008 introduceerde Modehuis Givenchy de herengeur ‘PLAY’ met Justin Timberlake in de hoofdrol van de campagne. In een overvolle markt was beleving door en activatie van de jonge, maar kritische doelgroep een voorwaarde om door de ‘clutter’ heen te kunnen breken.

Naast een massamediale introductie was een geïntegreerde online- en eventcampagne de sleutel tot het succes. Deze elementen zorgden namelijk voor zoveel buzz en WOM dat de online deelname bleef groeien, binnen korte tijd zelfs tot de grootste Hyves-deelname ooit met 145.000 deelnemers.
Voor/over product of dienst
Het teken voor "Play" is een universeel symbool dat iedereen kent. Het is een van de bekendste en meest fundamentele iconen uit de muziek- en filmwereld. Het is een combinatie van eenvoud en hi-tech, nieuwsgierigheid en plezier, energie en beweging, ritme en design en roept niet enkel een woord op, maar een heel universum. PLAY roept niet alleen gedachten op aan muziek, maar ook een ogenblik in de tijd, een periode.

De nieuwe Givenchy geur, fantastisch en vernieuwend, wil voornamelijk emoties oproepen. Het is een parfum voor een man die krachtig is en bereid is om zijn emoties maximaal te beleven.

De geurlijn bestaat uit 2 varianten eau de toilette (de witte PLAY en zwarte PLAY INTENSE), aftershave gel, deodorant, roll-on deo en after shave lotion.
Doelgroep(en)
Mannen 25-39, stedelijke gebieden, outgoing (primair)
Vrouwen 25-39, idem, koopt geur voor hun man/vriend (secundair)