Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Tech-Ed www.tech-ed.nl
Opdrachtgever:
OTIB (Opleidingsfonds voor de technische installatiebranche)
Bureau:
Ranj Serious Games
Datum eerste publicatie:
01/01/1970
url:
http://www.tech-ed.nl
Categorie:
Game

Credits

Concept:
Marcus Vlaar
Art Direction / Design:
Art: GAF van Baalen. Design: Marc Reekers, Eva de Winkel. Animaties: Volop
Copy / Redactie:
GAF van Baalen, Marc Reekers
Interaction Design:
Rob Nelissen
Technische realisatie:
Lead: Lennart Quispel. Programming: Perry Seleski, Jasper Boeijenga
Account:
GAF van BAalen
Verantwoordelijk bij klant:
Peter Smulders


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Ed is een Hamster met veel technische kennis en is erg handig. Helaas heeft hij in het verleden een ernstige stroomstoot gekregen waardoor hij bang is geworden voor alles wat met techniek te maken heeft. Op een nacht worden zijn familieleden op mysterieuze wijze ontvoerd. Elk familielid wordt vastgehouden achter een serie van technische puzzels en boobytraps. De speler bestuurt Ed, moet hem helpen zijn angst voor techniek te overwinnen en de puzzels op lossen en zo zijn familieleden bevrijden. Dit online, browserbased sidescrolling platformspel met puzzel elementen is te spelen op: www.tech-ed.nl
Voor/over product of dienst
Het toepassen van electro- en installatietechniek binnen een herkenbare en grappige context staat centraal in deze serious game. De speler leert op deze manier de werking van eenvoudige electrotechnische- en installatie principes kennen. Om verder te komen in het spel moet je technische basisprincipes goed toepassen. Het spel laat zien dat techniek leuk is en in het dagelijks leven een belangrijke rol speelt. De game wordt binnen de context van school aangeboden maar kan ook thuis (verder) gespeeld worden.
 
Spelinhoud

De speler wordt op een speelse wijze geconfronteerd met verschillende technische principes die deel uit maken van het lesprogramma van de groepen 7 en 8 van de basisschool. Hij dient deze te doorgronden door de principes te gebruiken, te combineren en er mee te experimenteren.
De technische principes zijn opgebouwd uit herkenbare objecten uit het dagelijkse leven.

Game mechanics

De speler moet objecten van technische aard instellen, activeren en verplaatsen.
Door de juiste combinatie van instellingen wordt de weg vrijgemaakt naar het gevangen familielid.
Per level wordt er één familielid bevrijd.
De speler kan tijdens het spelen aanvullende informatie over de technische principes vinden.

De structuur van de game is zowel verhaaltechnisch als gametechnisch zo opgezet dat er later levels bijgemaakt kunnen worden waarmee nieuwe technische principes kunnen worden geïntroduceerd.
Doelgroep(en)
Leerlingen uit groep 8 met een verbreding naar groep 6 en 7.