Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
IKEA Husselen
Opdrachtgever:
IKEA
Bureau:
LEMZ
Datum eerste publicatie:
16/01/2008
url:
http://www.designyourownlife.nl/husselen
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Strategie: Tim Claassen, Willemijn Sneep. Creatief concept: Jorn Schakenraad, Joris Raaijmakers, Ilona van de Laarschot, Carianne van Raak
Art Direction / Design:
Carianne van Raak, Jorn Schakenraand, Peter de Lange
Copy / Redactie:
Ilona van de Laarschot, Joris Raaijmakers
Interaction Design:
Us Media
Technische realisatie:
Us Media
Account:
Wauter Ketelaar, Marieke Haverlag


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Na de statementcampagne ‘Iedereen is designer’ in oktober 2007 laat IKEA je in drie vervolgcampagnes in 2008 ervaren hoe je zelf als designer creatief kunt zijn met inrichten. Met deze campagnes wil IKEA de trots op het merk en haar producten versterken. Daarbij geven ze internet een centrale rol in haar campagnes om interactief invulling te geven aan haar motto: Design your own life.
Omdat een beetje designer experimenteert, introduceert IKEA in januari 2008; Husselen. Husselen is creatief schuiven met je meubels om een nieuwe draai aan je interieur te geven. In een crossmediale campagne maken we van Husselen een aanstekelijk fenomeen, met aan de basis een speciaal Husselnummer. Alle media zetten aan tot Husselen op www.designyourownlife.nl. Hier kunnen bezoekers met de speciale Husseltool aan het werk, alvorens thuis echt aan de slag te gaan. En ontstaat er een lege plek? Dan kun je altijd bij IKEA terecht voor inspiratie. Husselen wordt al snel een begrip met tienduizenden mensen die zijn gaan experimenteren met hun interieur. 
Bekijk de casefilm voor het complete verhaal.
Na Husselen laat IKEA alle designers later in het jaar ruimte in huis ontdekken (Spelen met ruimte) en brengt ze het gezin samen in de woonkamer (Opknussen).
Voor/over product of dienst
IKEA, marktleider op het gebied van woonoplossingen wil ‘zoveel mogelijk mensen een beter dagelijks leven thuis bieden’. IKEA gelooft daarbij dat iedereen de creativiteit heeft om haar eigen leven in te richten; Design your own life. Daarom zijn we met een serie crossmediale en interactieve campagnes begonnen die alle designers van Nederland aan de slag zet om hun eigen creativiteit en vernuft te gebruiken bij het inrichten.
Doelgroep(en)
Alle consumenten in Nederland.